Üdvözöljük honlapunkon !

 


 

          
 

Online fizetési tájékoztató

Szavazás

Ön szerint milyen gyakran célszerű gépjárművén klíma tisztítást végeztetni ?

Bejelentkezés

CAPTCHA
A kérdés azt vizsgálja, hogy valós látogató, vagy robot szeretné az űrlapot beküldeni.
Kép CAPTCHA
Be kell írni a képen látható karaktereket.

Facebook

Címlap | Hírek, események

Hírek, események

Figyelem felhívás!

2014. október 3-tól az autópálya matrica meglétének ellenőrzésére új,  HD  óra-perc alapú rendszer került bevezetésre.

A hatályos jogszabályok alapján az autópálya matricát a díjköteles szakaszra történő felhajtást megelőzően kell megváltani és ennek ellenőrzésére a technikai háttér már rendelkezésre áll. Az e matrica utólagos megvásárlása nem eredményez autópálya használati jogosultságot és a matrica hiánya pótdíj fizetési kötelezettséget von maga után. Azaz a „fizető szakaszra” történő felhajtást követően akár pár perccel megváltott e matrica sem jogosít a pálya használatára.

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Magyar Autóklub Szerviz és vizsgapontjain és az Autoclub Travel Irodáiban az autópálya matrica előre, kényelmesen megváltható.

Celeb Sárga Angyalok
Szeretett Steyr Puchunk és Trabantunk megihlette a Retro Mobil szakújságíróját.
Ebből a cikkből közlünk ízelítőt.
A Magyar Autóklub segélyautói – Puch és Trabant

A Steyr Puch 500 D volt az első típus a szervezetnél, 1965-ben 15 darabot kaptak belőle az osztrák autóklubtól (ÖAMTC), előtte a sógoroknál már futottak sok ezer kilométert. Ezzel együtt remek kis autók voltak, szinte a falra is felmásztak a 16 lóerővel. Nem sok szerszámot vihettek velük, hiszen csak az első ülés mögött lévő, hátsó pad helyén keletkezett szűk rakodótérrel lehetett számolni. Az első időszakban telefonon kommunikáltak a diszpécserrel: fülkéből felhívták, ő pedig bediktálta a felvett címeket, és a segélyesek ez alapján mentek ki az elakadt autókhoz.

Egy idő után megjelentek az URH rádiók, ez már a Trabantos időszak: 1973-ban jött a 601 Universalokból az első ötven darabos szállítmány, nagy könnyebbség volt a Puch után, hogy a kombi karosszériába sokkal több minden elfért, és a szerelők is kényelmesebben utazhattak benne. Az utolsó példányok 1991-ben mentek nyugdíjba.

Ezek az autók a gyárból sárgán érkeztek meg, majd már itthon kapták meg a matricázást és a villogót, valamint a belső felszereléseket.
A klub a Keravillal kötött szerződést, ők szállították az alkatrészeket – izzót, gyertyát, ékszíjat, feszültségszabályzót, dinamót, generátort, gyújtásalkatrészeket, s egy seregnyi más kisebb-nagyobb tételt. Összesen 125 Trabantot fogyasztott el a segélyszolgálat, de mellettük más járművek is dolgoztak. Kombi 1200-es Zsiguliból többet is használtak, sőt, Polski 126-osból is érkezett kettő, bár ez utóbbiaknak nem sok babér termett. A nyolcvanas évek elején a német ADAC autóklub kiszolgált, dízel VW Golf 1-esei is szerepet kaptak, majd 1300-as kocka kombi Ladákkal is erősített a klub, a rendszerváltáskor pedig egy flottányi Opel Corsa állt munkába.

További érdekességek a Klub életéből és a Sárga Angyalok munkájáról a Retro Mobil 2014/6-os számában, amely október 16-án jelenik meg.

A Puch ebben a színben érkezett az osztrákoktól, annak idején erősen elhasznált állapotban. Két kombi 700 C is jött hozzánk, azokat hamar leselejtezték. Téli gumiról szó sem lehetett még a hetvenes években, a rutinos sofőrök nem igen karamboloztak a sárga kocsikkal. Az osztrákoknál nagy ÖAMTC-s tábla virított a Puch tetején keresztben. Érdekes, hogy más matricázás volt Pesten és más vidéken, a felújított autó a vidéki „díszítést” kapta.  Kezdetben a budai Rómer Flóris utcában állomásoztak a „sárga angyalok”, majd a Boldizsár utcai bázis lett a szervizközpont
Forgalmi változások október 11-én

Az idén 29. alkalommal megrendezésre kerülő SPAR Budapest Maraton Fesztivál rendezvény miatt október 11-én forgalmi változások lépnek érvénybe az esemény idejére, előreláthatólag 10:45 órától 17:00 óráig.

A változások az esemény 42 km-es útvonalát érintik a mezőny elhaladásának ütemében (csak az a szakasz kerül lezárásra, ahol éppen futnak).

A pontos változásokról a www.forgalmivaltozasok.hu honlapon tájékozódhat.

Az útvonal térképe megtekinthető itt.

   
A versenyzőknek vezetéstechnikai pályán, valamint szituációs gyakorlatok során kellett számot adniuk tudásukról.

Az Országos Rendőr- főkapitányság Országos Balesetmegelőzési Bizottság felkérésére a Budapesti Rendőr-főkapitányság Fővárosi Balesetmegelőzési Bizottsága és az Országos Polgárőr Szövetség 2014. szeptember 27-én Budapesten rendezte meg a X. Országos Polgárőr Közlekedésbiztonsági Versenyt.
A résztvevőket Bucsek Gábor r. dandártábornok, Budapest rendőrfőkapitánya köszöntötte, majd a rendezvényt Pető Ernő az Országos Polgárőr Szövetség alelnöke nyitotta meg. Sok sikert kívánt a versenyzőknek Óberling József r. ezredes az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztályának vezetője, valamint az esemény helyszínét biztosító Magyar Autóklub elnöke Hegedűs Oszkár. Az országos döntőn a megyei versenyeken legeredményesebben szereplő 2-2 fős csapatok képviseltették magukat a Magyar Autóklub Közlekedésbiztonsági és Oktatási Parkjában, Újpesten. A szakmai kérdéseket és közlekedési ismereteket tartalmazó tesztlapok kitöltése után a versenyzőknek vezetéstechnikai pályán, valamint szituációs gyakorlatok során kellett számot adniuk tudásukról.

Csapatverseny nyertesei:
1. Tóth Ernő és Both János (Hajdú-Bihar megye)
2. Göböly Béla és Marekkel Tibor (Fejér megye)
3. Fodor Sándor Zsolt és Kálmán István (Zala megye)

Legjobb elmélet:
Tóth Ernő (Hajdú-Bihar megye)

Egyéni kategória helyezettjei:
1.Tóth Ernő (Hajdú-Bihar megye)
2. Göböly Béla ( Fejér megye)
3. Major Zsolt (Heves megye)

forrás: Budapesti Rendőr-főkapitányság

A Magyar Autóklub az Oldtimer Show rendezvényén
Ismét megannyi gyönyörű járművet csodálhattunk meg a hagyományos Oldtimer Show békéscsabai rendezvényén. A kiállító térben mintegy 80 különleges jármű kapott helyet az elmúlt század évtizedeiből. Természetesen egy ilyen bemutatóról Klubunk sem hiányozhatott, mi is büszkén mutattunk be műszaki veteránokat a területünkön. Standunkon két motorkerékpár, egy BSA-t és egy PUCH-ot, egy matuzsálem korú Unic L3 Torpedo automobil és egy  Messerschmitt KR200 háromkerekű szerkezet (törpe autó, fülkés robogó angol neve szerint) foglalt helyet. A további standokon a teljesítmény és motorűrtartalom fetisiszták is megtalálhatták rajongásuk tárgyát egy 8800 cm3-es Cadillac Eldorado képében. A katonai gépeket többek között egy oldalkocsis Dnyepr gazdagította. A mintegy 2500 látogató sok-sok ínyencséget „kóstolhatott” a muzeális korú járművek étlapjáról.  
 
„Eszem-iszom, dínom-dánom” a Vasúttörténeti Parkban!
Vidéki árakkal és falusi ízekkel érkezik Budapestre a „Disznótoros Kolbászfesztivál”

A télhez közeledve ideje feltölteni az éléskamrákat és raktározni az élményeket is a kevésbé eseménydús időszakra. Érdemes hát ellátogatni a Vasúttörténet Parkba november 14-16-ig a budapesti „Disznótoros Kolbászfesztivál”-ra, ahol Magyarország legújabb és legeredetibb gasztronómiai szenzációjára – egy fővárosi disznótorra - számíthatnak a látogatók. A rendezvény kifejezetten hagyományőrző jellegű, gasztronómiai, kulturális csemegének ígérkezik. Mindhárom napon, reggeltől sötétedésig családi és felnőtt programok sokasága várja a látogatókat a 100.000 négyzetméternyi rendezvényterületen. Sötétedés után pedig kezdődik az éjfélig tartó mulatság! A látogatók nosztalgiázhatnak, kipróbálhatják hogyan mulattak az előző generációk. Nappal a gyerekeket és a felnőtteket is programok sokasága várja: állatsimogató, őshonos magyar állatok bemutatója, az idén felújított „Víztorony Park” területén.

A gyermekek körében biztosan nagy tetszésnek örvend majd – az ingyenesen igénybe vehető - légvár, játszóház, népi játszótér, arcfestés, valamint a bohócok, a táncház, a népi mesterségek bemutatója, az egyéb gyerekfoglalkoztatók. A rendezvényen a felnőttek sem unatkozhatnak, hiszen Európa legnagyobb vasúttörténeti parkjában csaknem száz vasúti műemléket, gőzmozdonyokat, motorvonatokat, vasúti kocsikat nézhetnek meg. A Disznótoros Kolbászfesztivál alatt a park összes interaktív programja üzemelni fog: gőzmozdonyozás, kerti vasút 6 szerelvénnyel, hajtányok, mozdonyforgató, sínautó és omnibusz. Kevés olyan hely van a világon, ahol igazi gőzmozdonnyal, magán a mozdonyon, a masiniszta mellett lehet megtenni egy kört. Mindezek mellett láthatóak (és naponta 2 – 3 alkalommal hallhatóak is!) lesznek veterán traktorok és stabil motorok. A gasztronómiai kavalkád színesítésére a Magyar Autóklub  oldtimer standján  veterán autókból és motorokból is ízelítőt kapnak a kilátogatók, a szintén a Vasúttörténeti Parkban, minden év március közepén megrendezendő „Oldtimerek Hétvégéje” kedvcsinálójaként. A Disznótoros Kolbászfesztiválon óriási „Háztáji vásár” is megrendezésre kerül: -, bor utca, pálinka utca, kézműves utca, népművészet utca, és kolbászfalu is várja az érdeklődőket. A hagyományok jegyében egy szénnel fűtött 120 éves gőzgép és egy 112 éves cséplőgép áll szolgálatban majd.

Ugyanitt sötétedéstől késő estig prímások húzzák majd a talp alá valót. Az éjszakai látogatók megcsodálhatják a parkban lévő száznál is több oldtimer mozdonyt és a vasúti kocsit éjszakai hangulatvilágításban. A „Népművészet utca” és a „Békéscsabai Tájház” a népművészeti értékek iránt érdeklődők számára lesz unikum. Nappal az Orient csarnokban a gyerekeknek népi kézműves foglalkozásokat tart a Matyó Népművészeti Egyesület. Már déltől „Jó ebédhez szól a nóta!”, utána pedig a folklór népzenei és néptánc előadások, operett, vasárnap pedig „Nótás délután” csábítja nosztalgiázásra a látogatókat. Ahogy besötétedik, fantasztikus zenei repertoár várja a közönséget: többek között Takács Tamás és a Dirty Blues Band, az Apostol zenekar és Deák Bill Gyula lép fel.

A folklór rajongók sem lehet okuk a panaszra, pénteken és szombaton délután az Orient csarnok színpadán hazánk legjobb néptánc együttesei és népzenei előadói fognak fellépni.

A Disznótoros Kolbászfesztivál vidéki árakkal érkezik a fővárosba! A napi belépőjegy ára a felnőtteknek csupán 2.500Ft-ba fog kerülni. A gyerekek 1.500Ft-ért, a 4 tagú családok 6.999Ft-ért léphetnek be a rendezvényre.

   
A magyar motorkerékpárok halhatatlansága
Régóta tudjuk, hogy a régi magyar motorkerékpárok szerelmesei időt és energiát nem kímélve dolgoznak azon, hogy ma is látható és közúton közlekedő járművekké varázsolják ezeket az oldtimereket. Meganyi Pannónia, Csepel, Berva, Danuvia szereplője ma is gyűjteményeknek és az országutaknak. Ezeknek a csodás motoroknak értő és szerető gazdája, restaurátora és mestere Maróti József. Családja támogatásával és a Magyar Posta kiadásával valóra vált régóta előkészített terve: bélyegen kerültek megörökítésre a magyar motorkerékpár gyártás mérföldkövei és szépségei. A bélyegsor kiadásához komoly ünnep is csatlakozott. A bemutatókból megismerhettük a bélyeg kiadáshoz kapcsolódó tevékenységeket az ötletgyűjtéstől a forgalmazásig, meghallgattuk miét pont az a 12 motor került kiválasztásra, a bélyeg alkotója pedig a művészi munkába avatott be minket. Színezte a képet a posta valamikori és mai kiszolgáló járműveiről vetített prezentáció, amely rengeteg műszaki és szervezési érdekességre vetett fényt. Az ünnepségen egy rég várt találkozás is megtörtént: egymás mellet állt a Postamúzeum Peugeot posta triciklije és a Közlekedési múzeum Csonka féle postai háromkerekűje. A két különlegesség életkor összeg több, mint 200 év.  A 12 bélyegen látható magyar kismotorkerékpár közül 6 db és a két háromkerekű tricikli csak október 31-ig tekinthető meg a Postamúzeumban. (1068 Budapest, Benczúr u. 27.) A magyar Autóklub büszke, hogy meghívást kapott a rendezvényre és köszönthette a gyűjtőt, alkotót és a magyar motorkerékpárok szerelmeseit.

Részletes bélyeginformációk:

Magyar veterán motorkerékpárok elnevezéssel alkalmi bélyeg-kisívet bocsátott forgalomba a Magyar Posta Zrt.  Az Elekes Attila tervezte tizenkét bélyegképet tartalmazó kisív címletein a Maróti Motorkerékpár-gyűjteményből látható 12 db motorkerékpár. "Az alnyomatot korabeli fotók és újságcikkek alkotta montázs díszíti" - mondta el Molnár Róbert, a Magyar Posta Zrt.üzleti vezérigazgató-helyettese a bélyeg forgalomba bocsátása alkalmából rendezett ünnepségen. A kisív különlegessége, hogy az ofszet eljárás a magyar bélyegkibocsátásban először úgynevezett 3D UV-lakkozással egészült ki, amelynek köszönhetően a motorok felülete a papír síkjából kiemelkedve egyedi csillogást kapott. A bélyegképeken többek között a Csepel Túra 100 látható hátterében a fogaskerekű Széchenyi-hegyi megállójával, valamint a Zuglóban gyártott Danuvia 125 a Hősök terén, az Eger mellett készült Berva az egri Dobó téren és a Pannonia TLT az 1956-os forradalom utáni utcaképpel. Az alkalmi borítékon a Postamúzeum gyűjteményéből a Csonka János tervei alapján készült levélgyűjtő motoros tricikli látható. Az alkalmi bélyegző egy stilizált küllős, szelepes motorkerékpár-kereket ábrázol. Érdekességként mondjuk el, hogy A  Benczúr Házban található Postamúzeumban, ahol a bélyegkibocsátásból rendezett ünnepség volt  a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum motoros triciklije, a Postamúzeum hasonló járműve, valamint a Maróti-gyűjtemény hat motorkerékpárja is látható október végéig.

Segélyszolgálatosok versenye

A Magyar Autóklub segélyszolgálati szerelői évről-évre részt vesznek az FIA I. régiójának segélyszolgálati versenyében. Szeptemberben 11. alkalommal került megrendezésre a vetélkedő, melynek a horvátországi Sibenik adott otthont. A 12 induló ország két fős csapatainak legfőbb feladata az volt, hogy a különböző járműveknél megpróbálják megállapítani a meghibásodások okát, és megoldani a problémát.
A Magyar Autóklubot Tállai Tibor és Kovács Attila képviselte, akik az előkelő 4. helyen végeztek. Gratulálunk az eredményhez!

Egy év alatt 14%-kal nőtt a mobilparkolás
A korábbi évek növekedési ütemét tartva 2013-hoz képest idén nyáron is többen választották közterületi parkolási díj kifizetésére a különféle mobilfizetési megoldásokat. Az országosan egységes mobilparkolási rendszer július 1-jén lépett működésbe, azóta komolyabb üzemzavaroktól mentesen szolgálja ki az autósok növekvő mobilfizetési igényeit. Augusztus közepétől pedig, részben az új rendszernek köszönhetően, megoldódott az egyik legkellemetlenebb budapesti mobilparkolási probléma is.
Az új rendszer a fővárosi autósok egyik legnagyobb problémáját, az úgynevezett „átparkolást” is megoldja, miután Budapest Főváros Közgyűlése elfogadta a parkolási rendelet módosítását, amely augusztus 15-től hatályba is lépett. A kerületek közötti zónahatároknál fordul elő sűrűn, hogy az autósok az utca egyik oldalán parkolnak, az utca másik oldalán vett jegyükkel viszont egy másik zónára indítják el a mobilparkolásukat, ami eddig bírságot vont maga után. A fővárosi parkolási rendelet módosítása lehetővé teszi a kerületek parkolási társaságai közötti utólagos elszámolást, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. rendszere pedig képes a zónák közötti „átparkolás” problémáját kezelni, ezért augusztus 15-e óta nem kapnak bírságot az azonos parkolási díjú zónák között tévedésből „átparkoló” autósok.
Forgalmi változások szeptember 14-én

Az idén 29. alkalommal megrendezésre kerülő Wizz Air Budapest Félmaraton rendezvény miatt szeptember 14-én forgalmi változások lépnek érvénybe az esemény idejére, előreláthatólag 8:30 órától 12:00 óráig. A változások az esemény 21 km-es útvonalát érintik. A pontos változásokról szeptember 8-tól tájékozódhatnak a www.forgalmivaltozasok.hu honlapon. A térképek pedig megtekinthetőek itt.
Az esemény napján élő közvetítés a rendezvényről a futanet.hu-n és az origo.hu-n reggel 8:00-tól!

Örömmel értesítjük klubtagjainkat, hogy amennyiben személyesen előre neveznek a versenyre, a klubtagsági kártyájuk felmutatásával a Spuri Aranykártyásoknak járó kedvezményben részesülhetnek (kb. 20% az alap nevezési díjból).
A kedvezmény csak személyes nevezés esetén vehető igénybe, át nem ruházható. Részletek a nevezési irodában.

Újdonság, hogy a Wizz Air Budapest Félmaratonon megtalálható lesz a Magyar Autóklub standja is. Az eseményen segélyszolgálati bemutatóval, biztonsági öv szimulátorral és részeg szemüvegekkel várjuk az érdeklődőket. (A szimulátorokról bővebben itt olvashat.)

Oldtimer Show Békéscsabán

A budapesti Oldtimer Show Kft. 2014-ben a budapesti SYMA Rendezvényközpont helyett Békéscsabán rendezi meg a szokásos őszi „Oldtimer Show”-t. Szeptember 20-án és 21-én, naponta 9-18 óráig látható az exkluzív tárlat a Békéscsabai Városi Sportcsarnokban. A kiállításon 70db válogatott veterán autó és motor kerül bemutatásra. A kiállított oldtimer járművek között lesznek 100 évnél idősebb és különleges példányok is: Wanderer, Indian, Henderson, Douglas, Messerschmitt, De Dion Bouton, Rolls-Royce, Chrysler, Jaguar, Mercedes, stb... A sportcsarnok küzdőterén lesznek kiállítva az oldtimer autók, a márványos előcsarnokban pedig az oldtimer motorok. Ezen kívül mini gőzgépek, oldtimer katonai járművek, katonai öltözetek és fegyverek is bemutatásra kerülnek. Az Oldtimer Show hangulatának megfelelően a kiállításon korabeli háttérzene lesz hallható és a régi idők elegáns ruháit is láthatja majd a közönség a hostesseken.

A több éves hagyománynak megfelelően az Autóklub saját, tematikus standján vesz részt a kiállításon, bemutatva a sárga angyalok múltját. Muzeális minősítési kérdésekben a helyszíni érdeklődőket szakmai tanácsadással is támogatja Klubunk munkatársa.
A kiállított veterán járművek mindegyike egy szépségversenyen vesz majd részt, ahol a zsűri összesen 11db szervezői díjat ítél oda a különböző kategóriákban. A kiállítás legszebb járműveire a közönség is szavazhat az „Oldtimer Show” facebook közösségi oldalán.
A rendezvényre autóval vagy motorral érkezők díjmentesen parkolhatnak a Békéscsabai Városi Sportcsarnok parkolójában, amely 600db autó befogadására alkalmas. A főbejárat előtti részen a békéscsabai autószalonok szabadtéri kiállítása lesz látható.

Az oldtimer autóval és motorral érkező látogatók egy elkülönített részen, a bejárat előtti térburkolatos részen helyezhetik el a kincseiket, amelyekre biztonsági őrök fognak vigyázni. A szervező a veterán autó és motor tulajdonosokat egy alföldi túrázásra biztatja, kiállítás látogatással egybekötve.

A rendező Oldtimer Show kft jelezte, hogy a rendezvényre belépőjegyeket kizárólag a rendezvény helyszínén, a rendezvény nyitvatartási idejében lehet megvásárolni. A belépőjegyek készpénzzel, mindegyik fajta SZÉP Kártyával és bankkártyákkal is megvásárolhatók, valamint Erzsébet és Posta Paletta utalványokat is elfogadnak. A belépőjegy ára felnőtteknek 1.999Ft, gyerekeknek mindössze 999Ft-ba fog kerülni. A 3 év alatti gyerekek belépése díjmentes.

Oldtimerek Hétvégéje a Vasúttörténeti Parkban

Immáron hagyományosnak mondható seregszemlére gyűltek össze a hazai és a nemzetközi veterános közösségek tagjai, hogy a háromnapos rendezvényen a nagyközönség is megcsodálhassa a patinás autókat és motorokat…

Aligha találhattak volna méltóbb környezetet a tárlat számára, mint a nemrégiben felújított Vasúttörténeti Parkot, ahol százezer négyzetméternyi terület és ingyenes parkoló várta a látogatókat. A helyszínre érkezők a bőség zavarával küzdhettek, hiszen a csarnok bejárata felé sétálva máris izgalmas látványosságok fogadták őket. A 2-es parkolóban ízelítőt kaphattak a klasszikus két- és négykerekűek hazai arzenáljából, megcsodálhatták korabeli vasúti kocsikat és gőzmozdonyokat, sőt a vendéglátók szorgos munkával beüzemelték a park forgó-mozgó, kipróbálható gépeit is. Nem is kellett bíztatni a megjelenteket, a mozdonyforgató, a hajtány, a sínautó és az utasokat szállító, öt szerelvényből álló kerti kisvasút sokakat maradásra csábított.Persze ezek sem vonhatták el a figyelmet a fő attrakcióról, a mozdonyok fűtőházában berendezett kiállításról.
Valószínűleg a kellemes, 15-20 fokos délutáni hőmérséklet és a szinte zavartalan napsütés is hozzájárult, hogy idén lényegesen többen tették tiszteletüket az eseményen, mint a korábbi években. Nem is csalódtak, akik kilátogattak a rendezvényre, mert lenyűgözően gazdag forgatag várta őket. Közel kétszáz jármű jelent meg a Vasúttörténeti Parkban, közöttük olyan különlegességek is, mint a világ első automobiljának, a háromkerekű Benz Patent Motorwagennek gyári másolata. A keleti és a nyugati éra egyaránt képviseltette magát, a tömött sorokban jól megfért egymás mellett a Magyar Népköztársaság diplomáciai autója, a japán császár arany gobelinnel díszített Rolls-Royce-a, valamint olyan ikonok is, mint például a Mercedes 190SL vagy a legendás 356-os Porsche.

Magyarországon jelenleg több mint százezer veteránkorú motort és autót tartanak számon, mégis kevés a valóban ritkaságnak számító, muzeális minősítésre érdemes darab. Ezért is fontos megemlíteni, hogy a hazai veteránosok olyan különleges típusokkal dicsekedhetnek, mint a XIX. században készült Panhardok, a korai T-modellek vagy éppen a hetvenes-nyolcvanas évek sportkocsijai. Nem volt hiány ez utóbbiakból a kiállításon sem, s ha mindez kevés lett volna, harci járművek, illetve a hozzájuk tartozó felszerelések és ruházatok is színesítették a csarnokot. Közülük is kiemelkedett a sok látogatót vonzó kétkerekű apróság, melyet a világháború alatt az ejtőernyős alakulatok számára fejlesztettek ki, hogy könnyebben mozogjanak földet érést követően. A Cushman Motor Works által tervezett robogóban 4,6 lóerős, egyhengeres blokk dolgozott, mely akár 65 km/órás sebességre is gyorsíthatta a járgányt, már ha volt olyan bátor honvéd, aki a merevvázas, kiskerekű masinával bevállalta ezt a tempót…

A rendezvény legkorosabb kétkerekűje egyébként a több mint 140 éves Velociped volt, és a hagyományos értelemben vett autók között is akadtak évszázados példányok, többek között az 1904-ben készült laprugós, fakerekeken gördülő DeDion-Bouton. Az 1400 köbcentiméteres, háromfokozatú váltóval felszerelt, kereken tíz lóerős teljesítményű kocsi érdekessége, hogy továbbfejlesztett változata 1907-ben sikeresen teljesítette a Párizs-Peking autóverseny 13 000 kilométeres távját. A különleges személyautók mellett nem volt hiány polgári célú teherautókban és furgonokban sem, mi több, ezúttal régi buszok és mezőgazdasági gépek is megjelentek az Oldtimerek Hétvégéjén.

Egyre komolyabb tömegben találkozhatunk az ilyen eseményeken az ún. youngtimer kategória képviselőivel is, s a negyedszázados küszöböt átlépő autók között sorra felfedezhetjük gyermekkorunk csodált „nyugati” verdáit. Örömteli, hogy az utakon ritkán látható Ferrarik, Lamborghinik és BMW sportkupék is ott sorakoztak a neves ősök mellett, tovább gazdagítva az egyébként sem szegényes kínálatot.
Valódi családi víkenden vehettek részt az Oldtimerek Hétvégéjének látogatói, elvégre a kiállítás sokszínűsége, a minden korosztály számára elfoglaltságot adó programok és a főrendezvény „körítése” is ehhez igazodott. A gombamód szaporodó autós seregszemlékkel ellentétben itt a kocsik társaságában pózoló hölgyek ruházata sem adott okot pironkodásra, hiszen visszafogott, korhű öltözetekben fogadták az érdeklődőket. Akinek a sok csoda mellett maradt ideje és energiája, bor- és pálinkakóstolón vehetett részt vagy a Kalandjárók Kiállításon gyönyörködhetett az utazásra csábító hajókban, lakókocsikban, illetve motorokban. A legkisebbeket jórészt ingyenes foglalkozások, így például a lovaglás, állatsimogató és a kalandpark izgalmai kötötték le, a megfáradt szülők pedig a „Gasztronómia utca” finomságait kóstolhatták meg az egész napot kitöltő programok után.
A látogatói visszajelzések egyértelművé tették, hogy igenis minden évben szükség van egy ilyen nagyszabású kiállításra, ezért már most bizonyos, hogy 2015 tavaszán ismét koros masináktól lesz hangos a Vasúttörténeti Park.A rajongók jó előre bekarikázhatják a naptárban március harmadik hétvégéjét, amikor is folytatódik a hagyomány, és újra randevút adnak egymásnak a veterán autó- és motortulajdonosok.

XIX. Nemzetközi Zalamenti Veterán Autó-Motor Találkozó
A találkozón számos márka, többek között Chadillach, Trabant, Jaguár, Moszkvics, Royal Enfield, Volga is képviseltette magát, és vett részt a 80 kilométeres túrán.
Idén mintegy 180 résztvevő jött el a találkozóra, közel 100 járművel, aminek csaknem harmada motor volt. A zalaiak és a környező megyék képviselői mellett érkeztek Szlovéniából, Csehországból, Szlovákiából, Németországból, sőt egy vendég New Orleansból jött, egy 58 –as Renault Caravelle cabrió társaságában. A program, melyet a Magyar Autóklub támogatott szlalom versennyel zárult.
Baleset-megelőzési kampány pénteken, Siófokon

Budapest, 2014. július 24.A MÁV Zrt. és a rendőrség folytatja közös, nyári baleset-megelőzési akcióját. Az Érj haza biztonságban! jelmondatú Vasútbiztonsági Roadshow keretében július 25-én, pénteken 10-15 óra között, a siófoki Mártírok úti vasúti átjáróban szólítják meg az áthaladókat és hívják fel a figyelmet a biztonságos közlekedés fontosságára.

A MÁV és a rendőrség minden évben nagy erőfeszítéseket tesz, többször közös akcióval hívja fel a közúton közlekedők figyelmét: egy sérülés vagy haláleset is sok, hiszen odafigyeléssel minden vasúti átjárós baleset elkerülhető. Tudatosítani kívánják, hogy rendkívül veszélyes, ha a közlekedők a KRESZ szabályokat megszegik, az előírások ugyanis megkövetelik, hogy csak a kijelölt átjárókat használják, és fokozott óvatossággal közelítsék meg azokat. Az Érj haza biztonságban! szlogennel a MÁV Vasútbiztonsági Roadshow-ja 2014-ben is turisztikailag frekventált térségben, nyolc Balaton-, illetve Velencei-tó parti település vasúti átjárójában szólítja meg az áthaladókat és hívja fel a figyelmet a biztonságos átkelés fontosságára.

A pénteki, siófoki kampánynapot megelőző három hétben Balatonfüreden, Balatonalmádiban és Agárdon tartott figyelemfelkeltő kampányt a vasúttársaság. Augusztus elsején, 9 és 12 óra között Badacsonyban, az Egry József sétánynál, a megállóhely végében, majd 13 és 17 óra között Révfülöpön, a Halász utcai átjáróban végeznek ellenőrzéseket.

A KRESZ külön fejezetben tárgyalja a vasúti átjárón való áthaladás különböző helyzetekre vonatkozó szabályait, melyeket a gépjárművezetők rendre megszegnek – vagy figyelmetlenségből vagy a közúti közlekedési morálra napjainkban jellemző agresszív magatartás miatt. Az sem rettent el a veszélyhelyzet megteremtésétől egyeseket, hogy a vonat műszaki jellegzetessége és tömege miatt nem tud olyan rövid fékúton megállni, mint a gépjármű. Éppen ezért fontos tudatosítani, hogy az útátjáróban történő baleseteket alapvetően a közúton közlekedők tudják megelőzni, ha fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel közelítik meg az átjárót.

A nemzeti vasúttársaság a baleset megelőzési kampányokon kívül korszerű jelzőberendezések kiépítésével is támogatja a biztonságos közlekedést a vasút-közút találkozásoknál. E törekvéseket segíti a Közlekedés Operatív Program (KözOP) keretében 2015-ig előirányzott beruházások megvalósítása is; a vasúttársaságnak az Új Széchenyi tervben elkülönített közel 12,5 milliárd forint áll rendelkezésére közlekedésbiztonságot javító fejlesztésekre.

A 2012-2015 között zajló programban összesen 180 vasúti átjáró biztonságát növelik: fél- és fénysorompókat szerelnek fel, szabálysértéseket figyelő kamerákkal egészítik ki az átjárókat, korszerűsítik a vonatérzékelő berendezéseket, diagnosztikai és monitoring berendezéseket, valamint videós pályafelügyeleti rendszert építenek ki. A fejlesztések közös jellemzője a hatékonyság; komoly eredmények érhetőek el a balesetek számának csökkentésében, kimenetelük enyhítésében, az okozott személyi és anyagi károk mérséklésében.

A fejlesztési alapból 877,5 millió forintot használhat fel a vasúttársaság a sorompók korszerűsítésének első ütemére. A keretből a nyár végéig 44 helyszínen alakítanak ki a közúton közlekedők számára jobban megfigyelhető jelzést adó, LED optikás fény-, illetve félsorompókat. A sorompóprogram ősztől további 126 helyszínen folytatódik.

MÁV Zrt. – Kommunikációs Igazgatóság

Időskori mobilitási program

A Magyar Autóklub 2014-ben figyelemfelkeltő országos kampányt és speciális, megelőzési célú országos közlekedésbiztonsági oktatást tart annak érdekében, hogy felhívja a társadalom figyelmét az idős kori közúti közlekedés-, és járművezetés veszélyeinek kérdésére és lehetőséget adjon a „Life Long Learning paradigmájának jegyében az időskori tanulásra. A kampány elősegíti, hogy a magyar társadalom és média foglalkozzon a kérdéssel, megoldásokat keressen a problémára, valamint a megelőző, speciális közlekedésbiztonsági tréningek jelentősen hozzájárulhatnak a balesetek számának csökkenéséhez és az idősek mobilitásának megőrzéséhez, mely az életminőség egyik fontos tényezője.

A kampány az időskorúak közúti közlekedésének baleseti kockázatait, veszélyeit, illetve a baleseti kockázatok elemzését és megoldási javaslatait öleli fel.

A 70 év feletti korosztályban aránytalanul magas a balesetek száma. Az idősebb vezetők rendszerint kevésbé pontosan mérik fel a sebességet, és a távolságot, a reflexeik is lassabbak, könnyebben összezavarodnak sötétedés után főleg új útvonalakon, közlekedési csomópontokban. A MAK 2014 tavaszán induló projektje az idős emberek mobilitásának megőrzésére, biztonságuk javítására irányul, különös tekintettel a járművezetésre a közúti közlekedésre.

Az életünk felgyorsulása a mai ember elé nagyon sok kihívást állít. A folyamatos változás megköveteli az alkalmazkodást, a rugalmas tudásbázist, a megújulás képességét. Egy speciális tudásfrissítő tanfolyam segíthet abban, hogy jobban felmérhesse Önmaga és autója viselkedését nehéz helyzetben. A defenzív magatartás a forgalom minden résztvevőjének a biztonságát fokozza, különösen városi főútvonalakon, gyalogos átkelő helyeken, bonyolultabb körforgalmakban, útkereszteződésekben.

Az idősebbek egy adott időpontban abbahagyják a vezetést, és jó esetben önszántukból leadják a jogosítványukat. Amint azonban gyalogosként vagy kerékpárosként visszatérnek a forgalomba, még fokozottabb veszély fenyegeti őket: a halálos balesetet szenvedő idős emberek két harmada nem okozója, hanem áldozata a balesteknek.

Kiemelten kezelendő a projekt, hiszen az időskorúak életkori sajátosságaiknak megfelelően részét képezik a közlekedésnek a közlekedési kultúra meghatározó alakítói.

Célja: az időskori közúti közlekedés kampány és preventív célú közlekedésbiztonsági, képzés, továbbképzés, elmélet és gyakorlati feladatok alkalmazásával.

Kampányunk során elérendő célunk, hogy a közlekedésben résztvevők valamennyien megértsék, hogy a mobilitás megőrzése idős korban is nagyfokú figyelmet igényel, hiszen, az életminőségünket döntően befolyásoló tényező. Kiemelendően kezelendő azok az életkori-, pszichológiai-, mentális tényezők, melyek a mindennapi közlekedésben befolyásolják a balesetek bekövetkezését.
Az országjáró közlekedésbiztonsági programmal együtt prevenciós előadások, és gyakorlati feladatok segítségével a célcsoport számára olyan programot szeretnénk biztosítani, mely elősegíti az időskori személyi sérüléssel járó balesetek számának csökkenését.

A kampányban a célzott korosztályt (65 éves kor feletti közlekedők) országos szinten szólítjuk meg, 1-1 hétig felvilágosító, prevenciós programban fogadjuk az időskorú közlekedőket.

A program helyszínekért és időpontokért kattintson ide!

Támogatók:

 

Figyelem! Fokozottabb figyelmet az utakon!

A 2014. július 19-én hatályba lépett jogszabály módosítás megváltoztatta az 1/1975. évi (II.5.) KPM-BM együttes rendelet (ismertebb nevén: KRESZ) a 4. § (4) bekezdését.

A módosítás következtében a kerékpárosokra már főútvonalon sem érvényes azon korlátozás, miszerint járművet csak az vezethet, akinek a szervezetében nincs szeszes ital fogyasztásából származó alkohol.

Az új - enyhébb szigort tartalmazó - szabályozás értelmében tehát mostantól akár főúton is szabad ittasan kerékpározni, igaz, csak akkor, ha a kerékpáros – saját megítélése szerint - biztonságos vezetésre képes állapotban van, és nem áll az alkoholon kívül a vezetési képességére hátrányosan ható egyéb szer befolyása alatt sem.

Fokozottan figyeljenek a közlekedés során a kerékpárosokra, mert – tekintettel a megengedőbb szabályozásra - megszaporodhat az ittas állapotban kerékpározók száma az utakon.

„Ki a mester két keréken?” országos döntő

2014. június 28-án - szombaton 10 órától - került megrendezésre a Közlekedésbiztonsági és Oktatási Parkban a „Ki a mester két keréken?” közlekedésbiztonsági verseny országos döntője. A kerékpározással kapcsolatos KRESZ elméleti és gyakorlati versenyen a 2002-2003-2004-ben született kisdiákok vehettek részt.

A regionális döntők legjobbjai az országos döntőn is remekeltek. A Magyar Autóklubot az országos verseny első két helyezett lány- illetve fiú versenyzője képviselheti Norvégiában, Oslo városában szeptember 5-7. között megrendezésre kerülő nemzetközi versenyen.

Ezúton is szeretnénk megköszönni a munkáját a gyermekeket felkészítő pedagógusoknak, a megyei, ill. a regionális versenyeket szervező, lebonyolító MAK Regionális Elnökeinek és kollégáiknak.

Összesítő (lányok), Összesítő (fiúk)

Parkolunk, fizetünk…vitatkozunk

A parkolás örökzöld téma az autózással foglalkozó szakemberek részére, sokat vitázunk, bosszankodunk, ha büntetésekkel, anomáliákkal, szabályozatlansággal találkozunk. A Magyar Autóklub is sokszor és sok fórumon hallatta hangját az egységes parkolási rendszer kialakítása érdekében, talán most megmozdult valami. Indul az országosan egységes mobilparkolási rendszer.

A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer (NMFR)  mivel az éles tesztelés is sikeresen zárult, 2014. július 1-től a törvényi szabályozás szerint megvalósítja a parkolási közszolgáltatás, és az autópálya-használat országosan egységes rendszeren keresztül történő mobilfizetéses értékesítését.

Az NMFR megvalósítását és elindulását a nemzeti mobilfizetési rendszerről szóló 2011. évi CC. törvény és annak végrehajtási rendelete, a 356/2012. (XII.13.) Korm. rendelet határozza meg, célja pedig a közszolgáltatások országosan egységes rendszeren keresztül történő elektronikus és mobilfizetéses értékesítésének biztosítása. Első működési szakaszában az NMFR a parkolási közszolgáltatás és az autópálya-használati díj mobilfizetéses értékesítését biztosítja.

Az eddigi 42 helyett 70 közterületi parkolási társaság területén lesz elérhető a mobilparkolás. Ezentúl az autósok az ország minden közterületi parkoló övezetében hét mobilparkolási szolgáltató megoldásai közül választhatnak, a legtöbbek által használt sms- és hívószám 810-ről 763-ra változott. Július 1-től az a mobilparkoló autós, aki a 810-es számon kívánja elindítani parkolását, sms-t kap, amelyben értesítést kap róla, hogy ezen a számon mobilparkolási szolgáltatás nem elérhető, valamint arról, hogy ad hoc mobilparkolását a 06 20/30/70 763 számon indíthatja el.

Az autósok az autópályákat az eddig megszokott módokon vehetik igénybe mobilfizetéssel, a mobilparkolás terén azonban számíthatnak változásokra. A legfontosabb változás az lesz, hogy az NMFR elindulásától kezdődően a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. viszonteladójaként minden mobil- és mobilfizetési piaci szolgáltató az ország valamennyi fizetős parkoló-övezetében szolgáltatást nyújthat, a legnépszerűbb SMS-alapú mobilparkolás mellett tehát a jövőben jelentősebb szerephez juthatnak a különféle alkalmazásokat, és termékkapcsolásokat kínáló kisebb, innovatív szolgáltatók is, akik az eddigiekben csak egy-egy kerületben vagy településen lehettek jelen.
 

 

A részletek a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. (www.nemzetimobilfizetes.hu) új honlapján érhetőek el. Az új honlap a tájékoztatás mellett a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. legfontosabb ügyfélkapujaként is funkcionál, amelyen keresztül a regisztrált felhasználók a Társaság mobilparkolási szolgáltatásait is igénybe tudják venni.

A honlap elindulásával párhuzamosan a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. elindította azt a +36 1 989 0000 számon elérhető információs vonalat is, amely segítséget nyújt a mobilparkolást igénybevevők számára.
Ezen felül június 30-tól a +36 36 889 889-es telefonszámon elérhető a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. telefonos ügyfélszolgálata is.

A tervek szerint nem csak a parkolást, hanem más közlekedési közszolgáltatásokat, így a közösségi és távolsági közlekedés menetjegyeit, vasútjegyeket és autópálya matricát is válthatunk majd ennek a rendszernek a segítségével.
Július elsejétől hét piaci szereplő kínálja mobilfizetési szolgáltatását (a Magyar Telekom, a Telenor és Vodafone, az eddig csak néhány településen, illetve budapesti kerületben jelen lévő Mpark és Evopay, továbbá a vadonatúj mobilfizetési innovátor, a Barion). A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer július 1-én 98,5%-os készültségű. A közterületi parkolási területek 1,5 %-át kitevő zárttéri parkolók integrálása - tekintettel azok egyedi és egymástól is eltérő műszaki specifikációjára - még folyamatban van.

A parkolás és az e-matrica után a közösségi közlekedés területén még ebben az évben vezetik be az időalapú menetjegyek mobilfizetéses megvásárlásának lehetőségét is.

Bízunk benne, hogy az egységes rendszer kiépítésével megszűnnek azok a panaszok és anomáliák, amelyek pl. abból fakadtak, hogy az autós a parkolójegyet nem a megfelelő szolgáltató automatájában váltotta meg vagy indította el és biztosítható lesz – tévesztés esetén – a szolgáltatók egymás közötti elszámolása, korrekciója. Lehet az már a fantázia birodalma, ha azt is feltételezzük, hogy az új rendszer lehetőséget teremthet arra is, hogy a jogkövető autós, ha véletlenül rossz automatánál, nem a megfelelő díjat fizeti meg, ez is korrigálható lesz külön szankcionálás nélkül.

A Magyar Autóklub ismét kitelepül Alfacitybe

Az Alfa Amore 10 éves jubileuma alkalmából idén az Alfacity új helyszínre, a balatonfüredi SunCitybe költözik, és rengeteg új élményekkel várja a látogatókat.

Az AlfaCity az Alfa Amore hivatalos rendezvénye, Közép-Európa legnagyobb Alfa Romeo találkozója. A rendezvényen megtekinthető lesz az Alfa Romeo összes új modellje és jó néhány az idősebb járművekből is. Mindezen túl bemutatkozik az Alfa 4C illetve a konszern új márkája, a Jeep.

Évről évre egyre több rajongót vonz az AlfaCity, így biztos lehet benne, hogy a SunCityben annyi Alfa Romeo lesz egyszerre, amennyire még nem volt példa. 2010-ben például több mint 1000 Alfa Romeo járt AlfaCityben, de az előző években is legalább 500 Alfa Romeo megfordult a helyszínen.

A programra pedig idén is kitelepül a Magyar Autóklub. Az érdeklődők a standunkon kipróbálhatják, hogy milyen, hogy az, amikor 8-10 km/h-val ütközik a jármű, de kipróbálhatják a részeg, illetve a drogos állapotot imitáló szemüvegeinket is, továbbá részt vehetnek a segélyszolgálati szimulációban is.

A találkozó helyszíne: Balatonfüred, SunCity

Időpontja: 2014. július 5.

További információ: http://www.alfacity.hu/

Közlekedésbiztonsági Nyílt Nap a Magyar Autóklubnál
Idén első alkalommal került megrendezésre a Magyar Autóklub Közlekedésbiztonsági Nyílt Napja, melyen a család minden tagja találhatott magának programot. Voltak vezetéstechnikai tréningek, műszaki szolgáltatások, szimulátorok, részeg szemüvegek, kerékpáros vetélkedők, gyerekprogramok, filmvetítések és tombola is. Nagy népszerűségnek örvendtek továbbá a Sárga Angyalok, melyek között megtalálható volt az öreg Steyr Puch, de a Lada vagy a Trabant is.
   
A Nyílt Nap teljes galériája megtalálható A Sárga Angyal- Magyar Autóklub facebook oldalon.
FIGYELEM !
I S M É T   V I S S Z A É L N E K   A Z  A U T Ó K L U B  N E V É V E L

Több panasz érkezett egyesületünkhöz, miszerint az Autóklubra hivatkozva kaptak felhívást, akciós „vadriasztó”   internetes vásárlására, a <tajekoztatas.ok.11.45_48@jhutchweb.com>  email címről.

Felhívjuk a figyelmet, hogy a megkeresés  nem a Magyar Autóklubtól származik, az egyesület megnevezésével ismeretlenek személyek visszaélnek !

Felhívjuk továbbá a figyelmet arra is, hogy  utánvétes, ismeretlen eladódótól történő vásárlás esetén az esetleges vásárlói panaszok, jótállási igények érvényesítésére nincs mód.

Figyelmükbe ajánljuk a www.autoklub.hu oldalon a  jogi GYIK rovatot, ahol tájékozódhatnak a távollevők közötti szerződéskötés buktatóiról és veszélyeiről.

A Magyar Autóklub a szükséges jogi lépéseket megteszi.

XXIX. Veteránautó Találkozó Gyöngyös

MEGHÍVÓ
Vegyen részt Ön is a Magyar Autóklub Közlekedésbiztonsági Nyílt Napján!
Helyszín: 1043 Budapest, Berda József utca 15.
Díjmentes programjaink és szolgáltatásaink:
  • Vezetéstechnikai tréning:
    Vezetéstechnikai tanpályánkon megtanulhatja, hogyan tarthatja kordában járművét a csúszós, jeges útburkolaton is. A tréningen saját autóval lehet részt venni, előzetes regisztráció után. (A regisztrációs pult a Magyar Autóklub Szolgáltató Központjának bejáratánál lesz felállítva az esemény teljes ideje alatt.)
    A vezetéstechnikai tréningek időtartama 30 perc.
  • Szimulátorok:
    Szimulátoraink segítségével Ön megtapasztalhatja, hogy milyen, ha 8-10 km/h sebességgel ütközik, vagy felborul járműve. Ezen kívül kipróbálhatja részeg, illetve drogos állapotot imitáló szemüvegeinket is. Utóbbi programokat a gyerekek is nagyon kedvelik. A motorral érkezők pedig egy motoros fékhatás mérésen vehetnek részt és hasznos tanácsokat kaphatnak a passzív biztonsági eszközök használatának szükségességéről.
  • Műszaki szolgáltatások:
    Az Ön autója megfelelő műszaki állapotban van?
    Szervizpontunk műszeres fék- és lengéscsillapító vizsgálattal, műszaki átvizsgálással várja Önt. A Magneti Marelli szakemberei továbbá akkumulátor és töltéskör diagnosztikával, valamint kedvezményes akkumulátor és menetfény vásárlási lehetőségekkel várják Önt és autóját. A program előzetes regisztrációhoz kötött. (A regisztrációs pult a Magyar Autóklub Szolgáltató Központjának bejáratánál lesz felállítva az esemény teljes ideje alatt.)
  • Gyerekprogramok:
    Fontosnak tartjuk, hogy már a fiatalabb korosztályt is a helyes közlekedésre oktassuk. A gyerekek kerékpáros pályáinkon játszva tanulhatják meg a KRESZ alapjait, „Fékezd magad!” programunkban pedig ők fékezik le a járművet, megtanulva ezzel a féktávolság fogalmát, illetve azt, hogy soha ne szaladjanak ki felelőtlenül az úttestre. Az egészen piciket arcfestő és aszfaltrajzolás, színezés lehetősége várja.
  • Vetélkedők, értékes nyeremények:
    Ha ellátogat hozzánk, a regisztrációnál kap egy tombolát, mellyel a nap végén értékes nyereményeket zsebelhet be. A gyerekeknek pedig kerékpáros vetélkedőket és rajzversenyt szervezünk. A rajzverseny egész napos. A pályaművek témája a biztonságos közlekedés lesz. Az eseményvégén az összes művet kiállítjuk 100 fős konferenciatermünkben. A kerékpáros vetélkedők 11.00, 13.00 és 15.00 órakor kezdődnek. Jelentkezni a helyszínen lehet. A versenyek nyerteseit értékes kerékpáros és autóklubos ajándékcsomagokkal jutalmazzuk.
  • Sárga Angyal kiállítás:
    Tudta Ön, hogy a segélyszolgálat az 50-es évek óta töretlenül segíti a bajba jutott autósokat? Segélyszolgálati állományunkban a Steyr Puch-tól kezdve a Trabantokon át egészen a Daciákig sokféle autó megtalálható volt. Tekintse meg veterán Sárga Angyalainkat, illetve a majd’ 50 éves versenyautónkat!
  • Tagsági akció: Nem utolsó sorban, mivel a rendezvény 22-én vasárnap lesz, ezért minden résztvevőnek 22%-os tagbelépési akcióval kedveskedünk. Amennyiben pedig Ön már klubtagunk, úgy a kedvezményt tovább adhatja szeretteinek. (Részletek a helyszínen.)
  • További programok: gazdaságos közlekedési oktatás, időskori mobilitás, büfé.

Családokat és baráti társaságokat egyaránt szeretettel várunk!

Adja tovább meghívónkat ismerőseinek, segítve ezzel azt a törekvésünket, hogy felhívjuk a figyelmet a közlekedésbiztonság fontosságára!

Köszönjük!

Elindult a Vemoco intelligens autó-szolgáltatás
A Posta Biztosító, a Magyar Autóklub és a Netrisk partneri támogatása mellett a mai napon debütált Magyarországon a VEMOCO intelligens autó-szolgáltatás, amely egyrészt a legújabb modellek funkcionalitásával ruházza fel a forgalomban lévő autók legnagyobb részét, másrészt a hazai piacon eddig egyedi, viselkedés-alapú biztosítások (UBI) előtt is megnyitja a kapukat. Az ötletet nemrégiben az Eurocloud Best Cloud Start-up Idea különdíjával jutalmazták.
Mi az a VEMOCO?  

A VEMOCO egy B2B területen, elsősorban flottamenedzserek által már évek óta sikerrel alkalmazott telematikus eszköz hétköznapi használatra szabott változata. A speciális szenzorokkal és GPS funkciókkal ellátott készülék a jármű ODB-II portjára csatlakozik, a fedélzeti számítógépből kinyert adatokat pedig a mindennapos vezetői igényekre szabott formában, egy okostelefon- illetve egy online alkalmazás segítségével közvetíti a mindenkori sofőr felé. Az elérhető funkciók köre meglehetősen széles, mindenekelőtt azonban a biztonságosabb és költséghatékonyabb vezetési élményt szolgálják a tudatosabb vezetés elősegítésével.

A VEMOCO használatának egyetlen feltétele az ODB-II port megléte, mely az Uniós előírásoknak megfelelően szinte valamennyi 2001 után gyártott autóban megtalálható. A KSH 2013-as adatai szerint hazánkban mintegy 2,7 millió személyautó van forgalomban, melyek átlagéletkora 13 év.

Hozzáadott érték a biztonság

Az ODB-II rendszerhez hasonlóan az Európai Unió újabb vezetésbiztonság növelését megcélzó direktívát léptet életbe pár éven belül. Az úgynevezett eCall rendszerek baleset esetén automatikusan riasztják az illetékes mentőszolgálatokat, továbbá a pontos GPS koordináták révén a helyszínre navigálják azokat. A VEMOCO-nak köszönhetően nem kell új járművet vásárolnia annak, aki részesülni szeretne a szolgáltatás által nyújtott kiemelt biztonságból. A Magyar Autóklubbal együttműködve a VEMOCO 24 órás ügyfélszolgálatot üzemeltet, mely nem pontosan a fenti elveket valósítja meg, ugyanakkor nem csak komolyabb balesetek, hanem akár kisebb, de a továbbhaladást meggátoló meghibásodások esetén is segítséget nyújt. „Sokkal hatékonyabban tudunk teljesíteni, hiszen minden esetben pontosan tudjuk a meghibásodás mibenlétét, tudjuk milyen szerszámot, pótalkatrészt kell az embereinknek magukkal vinniük.” – fogalmazta meg az együttműködés előnyeit Lovas Károly, a Magyar Autóklub főtitkárhelyettese.

A vemoco eszköz egyszerre képviseli az értékvédelmet, életvédelmet, olcsó biztosítást, illetve az üzemeltetési költségek minimalizálását.
Az eszközt a www.vemoco.com oldalon keresztül lehet megvásárolni, a szolgáltatás pedig ezen felül havidíjas.

 


 

<< TOVÁBB A HÍREK, ESEMÉNYEK ARCHÍVUMBA >>