Üdvözöljük honlapunkon !


 

          
 

Online fizetési tájékoztató

Szavazás

Autózási szokásai mellett kedvezőbb lenne a megyékre érvényes autópálya matrica, személyautóra egy megyére 5.000.- Ft/év díjjal?

Bejelentkezés

CAPTCHA
A kérdés azt vizsgálja, hogy valós látogató, vagy robot szeretné az űrlapot beküldeni.
Kép CAPTCHA
Be kell írni a képen látható karaktereket.

Facebook

Címlap | Hírek

Hírek, események

ÉLES ÜZEMBEN AZ ÚJ TRAFIPAXOK !
Véget ért és sikeresen zárult a változtatható helyű Komplex Közlekedési Ellenőrzési Pontok (KKEP) tesztüzeme, tette közzé a www.police.hu . 2015. március 26-tól a rendőrség megkezdi az eszközök éles üzemeltetését, így a közúti közlekedés résztvevői immáron joghatással járó mérésekre számíthatnak az ország teljes területén. A 160 darab változtatható helyű KKEP a már rendszerben lévő 80 darab mobil sebességmérő berendezést váltja ki, azokat legfeljebb a használatból átmenetileg kivont KKEP-k pótlására használja a továbbiakban a rendőrség.
Emlékeztetőül, borsos közigazgatási bírságokra számíthatunk jelentős sebességtúllépés esetén.
A közigazgatási bírságok mértékéről az alábbi táblázatban tájékozódhat, az ezt el nem érő sebességtúllépés esetén 5-50.000.- Ft helyszíni bírságra lehet számítani.
Közigazgatási bírságok
A megengedett legnagyobb sebességre vonatkozó rendelkezések Bírság Jogszabály
A közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II.5.) KPM-BM
együttes rendelet  (KRESZ)
A természet védelméről szóló 1996. évi LIII. törvény
50 km/óra sebességig:    
a) 15 km/óra felett 25 km/óráig 30 000 Ft KRESZ 14. § (1) bekezdés d) pont,
KRESZ 14. § (1) bekezdés z/1. pont,
KRESZ 26. § (1) bekezdés,
KRESZ 26. § (2) bekezdés,
KRESZ 39/A. § (2) bekezdés.
b) 25 km/óra felett 35 km/óráig 45 000 Ft
c) 35 km/óra felett 45 km/óráig 60 000 Ft
d) 45 km/óra felett 55 km/óráig 90 000 Ft
e) 55 km/óra felett 65 km/óráig 130 000 Ft
f)  65 km/óra felett 75 km/óráig 200 000 Ft
g) 75 km/óra felett 300 000 Ft
     
51-100 km/óra sebesség között:    
a) 15 km/óra felett 30 km/óráig 30 000 Ft KRESZ 14. § (1) bekezdés d) pont,
KRESZ 26. § (1)  bekezdés,
KRESZ 26. § (2) bekezdés.
b) 30 km/óra felett 45 km/óráig 45 000 Ft
c) 45 km/óra felett 60 km/óráig 60 000 Ft
d) 60 km/óra felett 75 km/óráig 90 000 Ft
e) 75 km/óra felett 90 km/óráig 130 000 Ft
f)  90 km/óra felett 105 km/óráig 200 000 Ft
g) 105 km/óra felett 300 000 Ft
     
100 km/óra sebesség fölött:    
a) 20 km/óra felett 35 km/óráig 30 000 Ft KRESZ 14. § (1) bekezdés d) pont,
KRESZ 26. § (1)  bekezdés,
KRESZ 26. § (2) bekezdés.
b) 35 km/óra felett 50 km/óráig 45 000 Ft
c) 50 km/óra felett 65 km/óráig 60 000 Ft
d) 65 km/óra felett 80 km/óráig 90 000 Ft
e) 80 km/óra felett 95 km/óráig 130 000 Ft
f)  95 km/óra felett 110 km/óráig 200 000 Ft
Detektívek éjszakája
A napokban került megrendezésre a Szegedi Tudományegyetem könyvtári éjszakája, melynek témája idén a bűnügyi regények, detektívek világa volt. A „Detektívek Éjszakájáról” a MAK sem hiányozhatott.
Az eseményen az érdeklődők a régi és új rendőrautók mellett veterán motorokat is megtekinthettek, a Klub standján pedig a muzeális minősítésen túl a Klub további szolgáltatásaival is megismerkedhettek.
Kaotikus állapot Budapest útjain

Fővárosunk utcáit napjainkban dugók, útjavítások, és megváltozott forgalmi rend jellemzi. Ez a káosz pedig még hónapokig eltarthat.

Forgalmi változások május végéig:

Nem járnak a villamosok a Széll Kálmán tér és az Oktogon között, és ez jelentősen befolyásolja az autósokat is. A villamospótló busz számára a Nagykörút és a Margit körút egyes szakaszain buszsávot jelölnek ki, az útvonal további részein pedig egy közös sávban haladhat a busz- és autóforgalom. Aki teheti, kerülje el a Margit körút–Tölgyfa utca–Margit híd–Szent István körút–Teréz körút útvonalat, mert az mindkét irányban nehezen lesz járható.

A Széll Kálmán térről és a Széna tér felé vezető kétszer kétsávos út jobb oldali sávjait lezárják, ezért a forgalom a bal oldali útpályán, irányonként egy sávon haladhat.

Mindezen túl március 26-tól egyirányúsítják a Várfok utca Vérmező út és Csaba utca közötti részét a Csaba utca felé.

A Szent István körúton és a Margit híd budai hídfője és a Széna tér között pedig több szakaszon is vágányfelújítási munkák nehezítik meg a közlekedést.

Forgalmi változások októberig:

Az M1-es és az M7-es autópálya bevezető szakaszán az új Budaörsi úti csomópont építése miatt korlátozzák a forgalmat. A közlekedési csomópontban az aluljáró és az autópálya új nyomvonalának kialakítása kezdődik, továbbá a városból kifelé haladó útpályán változik a víz- és csatornaépítési munkálatok helyszíne. Ennek köszönhetően a Sasadi út környezetében, a belváros irányába vezető útpályát lezárják, a forgalmat a kifelé haladó sávra terelik. Továbbra is három sáv lesz járható mindkét irányban, azonban azok szűkebbek lesznek az eddig megszokottól. A sebességkorlátozás az időszakban 50 km/h. A Balatoni út felől érkezők nem a korábbi helyen csatlakozhatnak be az M1-es és az M7-es autópálya bevezető szakaszára, hanem egy terelőúton keresztül, ahonnan a Sasadi úti csomópont után önálló sávon tudnak ráhajtani a Budaörsi útra.

A III. kerület, Pomázi úton közműépítést végeznek, mely a Pomázi út, a Törökkő utca és az Aranyhegyi utat érinti. Az építési munkálatok első ütemében (május vége) a forgalom változatlanul haladhat. Ezt követően várhatók jelentősebb forgalomkorlátozások.

Az említett területeken túl rengeteg parkoló és útszakasz újul meg a Főváros kerületeiben, és sok helyen csatornaépítés vagy gázvezeték felújítás nehezíti a haladást, ezért mindenkit arra kérünk, hogy fokozottan figyeljen a közlekedőkre!

A forgalmi változások nyomon követhetőek a http://kozut.bkkinfo.hu/ honlapon keresztül.

10 éve a Közlekedés biztonságáért

2015. 03. 17-én indul szokásos országjáró körútjára a Magyar Autóklub oktató kamionja a „Biztonságosan közlekedni egy életúton!” programmal.  A sajtó nyilvános programnyitó rendezvényre Százhalombattán a Tesco parkolójában a Damjanich u. 29. alatt  11 órakor kerül sor. Az ingyenesen látogatható programokon vasárnapig nyílik lehetősége  elméleti és gyakorlati tudásának csiszolására  az érdeklődőknek.  Minden korosztály számára kínálunk programokat az elméleti oktatáson túl, a „Fékezd magad” bemutatón, a kerékpáros ügyességi pályán, sőt a jogosítvánnyal rendelkezők a mobil csúszós pályán is kipróbálhatják tudásukat. Aki könnyedebb, szórakoztató tapasztalatszerzésre vágyik, az a „részeg szemüveggel” élheti át a részeg vagy bódult állapot kockázatát vagy akár a borulás szimulátorban, a bekötött biztonsági öv előnyeit.

Minden érdeklődőt szeretettel várunk !

Magyar Autóklub

Oldtimerek Hétvégéje 2015’

Az „Oldtimerek Hétvégéje” idén ismét a közkedvelt retro helyszínen, a budapesti Vasúttörténeti Parkban kerül megrendezésre április 10-12-ig, ahol az oldtimer autó és motor szerelmeseit több mint 500 db csodaszép veterán jármű várja. A kiállított járművek között lesznek 100 évesnél is idősebb veterán motorok és fakerekű autók.
A szervezők idén sok újdonsággal várják az érdeklődőket: gasztronómia utca, Csabai Tájház, az októberi „Disznótoros Kolbászfesztivál” ízelítőjeként pedig Csabai kolbász kóstolására is lehetőség lesz. S, ha már háztáji, akkor a mezőgazdasági gépek sem hiányozhatnak, veterán traktorok és stabil motorok fognak pöfékelni a Víztorony Parkban egész hétvégén. A Víztorony Park és Vasúttörténeti Park területén rengeteg ingyenes gyerekprogram várja a fiatalokat: légvár, népi játszótér, állatsimogató, arcfestés, gyerekfoglalkoztató, kézműves foglalkozás és autós szimulátor.
A rendezvény fő látványossága a válogatott oldtimer autók és motorok kiállítása lesz a 3.000nm-es Orient és az 1.700nm-es West csarnokokban. Idén is lesz katonai szekció, ahol többek között a Magyar Honvédség veterán harci járművei és muzeális hadi eszközei kerülnek bemutatásra. A Magyar Közlekedési Múzeum sem hiányozhat a legnagyobb hazai oldtimeres seregszemléről.
Az Orient csarnok előtt Youngtimer kiállítás is megtekinthető, ahol legendás klasszikusok és sportautók lesznek kiállítva. Az aszfaltozott fűutcán oldtimer buszokkal és teherautókkal találkozhatnak a látogatók. A 60 éves buszok akár belülről is megcsodálhatók. Az Orient csarnok előtti murvás parkolóban és egy új füves területen lesz a „Kalandjárók Kiállítás” elnevezésű kiegészítő rendezvény, ahol hajók és lakókocsik tekinthetőek meg. Természetesen a rendezvény stílusához igazodva oldtimer lakókocsik is bemutatásra kerülnek. A főbejárathoz közel kézműves vásár és vurstli várja az érdeklődőket.
A Vasúttörténeti Park minden interaktív programja üzemel az Oldtimerek Hétvégéjén: kerti vasút, sínautó, lóvasút, hajtányok és egy igazi gőzmozdony, amin próbautat is lehet tenni a masiniszta mellett. Ezen kívül lesz gőzmozdony kiállítás, vasútikocsi kiállítás, vasútmodell kiállítás, vasúti terepasztal kiállítás és kézműves vásár is.
Újdonság a Víztorony Park területén az oldtimer autó és motor találkozó. A találkozón OT rendszámmal, vagyis muzeális minősítéssel rendelkező oldtimer autóval vagy motorral érkező látogatók vehetnek részt. Ugyanitt szombaton „KGST találkozó”, vasárnap pedig „Tuningautó Találkozó és Kiállítás” is lesz.

A rendezvényről idén sem hiányozhat a Magyar Autóklub sem. Látogasson el standunkra és tekintse meg korhű járműveinket!

Jegyinformáció és további tájékoztatás: www.oldtimershow.hu

Új Euro NCAP töréstesztek

2015. február 25-én megújult a Euro NCAP (Európai Új Autók Minősítési Programja) honlapja (www.euroncap.com), melyen az Audi TT, Renault Trafic és Opel Vivaro legfrissebb töréstesztje illetve a teszteket követő értékelés alapján kiállított, a jármű biztonságosságára fényt derítő minősítés is megtalálható. A Euro NCAP programot eredetileg egy angol kormányzati kutatólaboratórium (Transport Research Laboratory) hívta életre 1997-ben, mely kezdeményezéshez csatlakozott a francia, holland, katalán, luxemburgi, német és svéd kormány is. Az európai autóklubokat, így a MAK-ot is a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) képviseli az együttműködésben, de az ACI olasz és az ADAC német társklubunk saját jogán is társult a programhoz. Az ICRT nemzetközi szervezeten keresztül további fogyasztóvédelmi szervezetek is részt vesznek az évről évre egyre nagyobb érdeklődést kivívó, az autóipartól független konzorciumban. A Euro NCAP által közölt teszteredmények és minősítések nem csak a szakemberek figyelmét vonják magukra, hanem közérdeklődésre számíthatnak. Közös cél, hogy az Európában megjelenő új autók egyre biztonságosabbak legyenek, és súlyos baleset esetén is megvédjék mindenki életét és testi épségét függetlenül attól, hogy az autóban ülők felnőttek vagy gyerekek, elől vagy hátul ülnek, esetleg az autóval ütköző gyalogosok.

A most közölt eredmények talán kicsit csalódást keltenek a tavalyi évben kiosztott ötcsillagos autók (Nissan Qashqai, Mercedes Benz C osztály, VW Golf Sportsvan, Land Rover Discovery Sport, Skoda Fabia, hogy csak az egyes kategóriák legjobbjait említsük)) hosszú sora után. Az Audi TT csak 4 csillagot kapott, a 8/9 üléses Renault Trafic és az iker Opel Vivaro pedig csak három csillagot ért el.

Az Audi TT jó eredményt tudott felmutatni (81%) a felnőttek védelmében és a járművel ütköző gyalogosok védelme is jónak mondható (82 %-os eredménnyel), de a gyermek utasok biztonságát (68%) és a menetasszisztensek működését tekintve (64%) még van lehetőség a javulásra.

A Renault Trafic és a testvér Opel Vivaro három csillagjának kialakításában a közepes felnőttvédelem (52%), a közel azonos minősítés (53%) a gyalogosok védelmét tekintve, és alig jobb eredmény a menetasszisztensek tekintetében, játszott szerepet. A gyermekkorú utasok védelme viszont kiváló minősítést kapott (91%).

 

A részletes törésteszt eredménye itt megtekinthető
A részletes törésteszt eredménye itt megtekinthető
A részletes törésteszt eredménye itt megtekinthető
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium stratégiai együttműködési megállapodást kötött a Magyar Autóklubbal.

A megállapodás lehetővé teszi, hogy az egyesület a mobilizációt érintő kérdésekben  hatékonyabban kapcsolódjon be a jogi környezet alakításába, még a döntés előkészítés szakaszában. A vonatkozó szabályozás szerint a Magyar Autóklub azt is vállalta, hogy a nem stratégiai partner szervezetek véleményének közvetítésében is közreműködik, így várja az ez irányú megkereséseket.

A Megállapodást az NFM részéről Dr. Fónagy János parlamenti államtitkár a Magyar Autóklub részéről Hegedűs Oszkár elnök írta alá.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium elsősorban a jogalkotási tevékenység előkészítésében, illetve a mindennapi munkában számít a stratégiai partnerek tapasztalataira - mondta Fónagy János, amikor a MAK mellett  újabb 5 partnerrel írt alá stratégiai megállapodást. Ezzel 25 szervezetre nőtt az együttműködés intézményes kerete.

Az NFM parlamenti államtitkára szerint az eddigi 19 stratégiai partnerrel az együttműködés kedvező tapasztalatokat hozott. A partnerségi megállapodási rendszer működtetése lehetővé teszi, hogy megalapozott, végrehajtható jogszabályok szülessenek, a partnerek pedig részesei legyenek a szakmapolitikai döntések előkészítésnek, a távlatos gondolkodásnak.

Maróti Motorkerékpár-gyűjtemény nyílt nap

Évente csupán hat alkalommal látogatható a  Maróti Motorkerékpár-gyűjtemény, melynek  idei első nyílt napja február 15-én (vasárnap) kerül megrendezésre. A program délelőtt 10:00 órakor veszi kezdetét Marótiné Koczur Györgyi köszöntőjével, majd a tulajdonos, Maróti József egy előadás keretében bevezeti az érdeklődőket a motorkerékpárok technikatörténetébe. A nyílt nap második felében pedig végigvezeti a látogatókat a Gyűjteményben motorról motorra.

Maga a Gyűjtemény 10 évvel ez előtt nyitotta meg kapuit a nagyközönség számára, jelenleg közel 70 motorkerékpárral rendelkezik, a legkorábbi 1924-ből származik, a legfiatalabb pedig 1975-re datálható. Találunk a motorok között például Pannóniát, Mátrát, Méray-t, Csepelt, Danuviát, Bervát, Duna oldalkocsit, hogy csak a legismertebbeket említsük.

Felnőtt belépő: 2000Ft
Diák/Nyugdíjas belépő: 1500Ft

Cím: 1205 Budapest, Nagykőrösi út 91.
Előzetes jegyfoglalás: info@marotikonyvker.hu

Bővebb információt a Gyűjteményről: www.marotimotor.hu
A Nyílt Napról további információk: http://marotimotor.hu/index.php/nyilt-nap

A 2015-ös év további nyílt napjai:

  • április 26
  • június 28
  • augusztus 30
  • október 11
  • december 6
Sajtóközlemény

A Magyar Autóklub csalódással vegyes megelégedéssel értesült a hírekből Fónagy János közlekedési államtitkár ma reggeli, az útdíjazás részleges visszavonásáról szóló bejelentéséről.
Csalódásra ad okot, hogy az elkerülő utak, bevezető főútvonalak és az M0-ás körgyűrű díjasítása tekintetében a Kormány nem vonta vissza a január 1-jén bevezetett koncepcionális változtatásokat annak ellenére, hogy a szakmai szervezetek, köztük a Magyar Autóklub ismételt kifejezett kérése ellenére a módosítás ezen elemét alátámasztó hatástanulmányok továbbra sem kerültek bemutatásra. A Magyar Autóklub továbbra is kérdésesnek tartja ezek hiányában az intézkedés Kormány által várt költségvetési előnyeit is, miközben szakmailag egyértelműen alátámasztott ezen változtatás közlekedésbiztonságra, környezetvédelemre gyakorolt egyértelműen káros hatása.

A Magyar Autóklub ugyanakkor emlékeztet rá, hogy a megyei matricák bevezetését kezdettől támogatta, miután azok nem alternatívái, hanem kiegészítői az eddigi matricás rendszernek, mely változtatás következtében olyanok is használni fogják az autópályákat, akik eddig nem tették.

A MAK a díjasítás területi kiterjesztésének fenntartása miatti csalódása mellett is üdvözli, hogy a részletszabályok tekintetében a Magyar Autóklub valamennyi indítványát a Kormány elfogadta, így kiemelten fontosnak tartja a próbaidő alatti 1.470,- Ft-os pótdíjak visszavonását, és a megyei matricák megyehatárokon túli kijáratokig tartó érvényességének elfogadását.

A Magyar Autóklub abban bízik, hogy amennyiben az első hónapok tapasztalatai igazolni fogják az elkerülő utak és a bevezető főútvonalak díjasítására vonatkozó módosítás elhibázottságát, akkor – be nem várva a tervezett dugódíj miatti kaotikus forgalmi helyzetek kialakulását – a Kormány az útdíjfizetési kötelezettség kiterjesztéséről szóló intézkedését teljes egészében visszavonja.

Budapest, 2015. január 22.

 

Magyar Autóklub

kapcsolattartó: Dr. Kovács Kázmér
Jogi és Érdekvédelmi Bizottság elnöke
tel.: 06-30-9494-165

Az NFM előtt kritizálta az útdíjat az Autóklub

A Magyar Autóklub képviselői személyesen találkoztak hétfőn a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkáraival, akikkel az útdíj ügyében egyeztettek. Többek között arra kérték a kormányt, hogy díjmentesítsék a repülőtérre vezető utat és az M0-t is. Az Autóklub észrevételeit, kifogásait az ígéretek szerint a szerdai kormányülésen tárgyalják majd meg.

Előadtuk észrevételeinket, javaslatainkat és aggályainkat az útdíjról és a megyei matricákról, a hétfői találkozón Dr. Becseyi Zsolt, Dr. Fónagy János, és Tasó László államtitkárok hallgatták meg álláspontunkat – mondta el az Origónak Dr. Kovács Kázmér ügyvéd, az Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke. „A találkozón közöltük, hogy önmagában nem értünk egyet azzal a koncepcióval, hogy díjasítani kell az elkerülő- és bevezető utakat, ezeknek kérdéses a gazdasági hatékonysága. Állítjuk ugyanakkor, hogy az útdíj közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi szempontból hátrányos, hiszen a forgalom a fizetést elkerülve olyan utakra terelődik, amelyek balesetveszélyesebbek, ráadásul könnyebben kerülhetnek forgalmi dugókba, ahol az autók jobban szennyezik a környezetet." - mondta Kovács Kázmér.

Legyen ingyenes az M0

A Magyar Autóklub az autósok képviseletében arra kérte a kormányt, fontolja meg a hidaknál fizetendő 10 ezer forintos hídpénz eltörlését, illetve tegye ingyenessé a teljes M0-ás autóút és a fővárosi repülőtérre vezető szakasz használatát. Felhívták az államtitkárok figyelmét arra is, hogy az M0 még meg nem épült szakaszainak EU-s támogatását kockáztatja a kormány azzal, hogy fizetőssé teszi a fővárosi körgyűrű közlekedését. Azt is kifogásolták, hogy ugyanolyan díjak vonatkoznának a motorkerékpárosokra, mint az autósokra, holott jelenleg a motorosok más kategóriában vannak az éves, havi és heti matricák esetében is. A motorokat ráadásul csak idény jelleggel – tavasztól őszig – használják a közlekedők, a járművek pedig szinte egyáltalán nem rongálják az utakat.

Döntés a kormányülésen

Javasolták, hogy amíg próbaüzem van, addig a matricát januárban kiváltók számára az elektronikus rendszer adatai alapján automatikusan töröljék az 1470 forintos eljárási díjat és a pótdíjazást. Kovács Kázmér tudomása szerint az Autóklub észrevételeit, kifogásait az ígéretek szerint a szerdai kormányülésen tárgyalják majd meg.

forrás: origo.hu

 
A Magyar Autóklub álláspontja az autópálya díjfizetési rendszer átalakításával kapcsolatban

A Magyar Autóklub Országos Elnöksége 2014. december 18-án az autópálya díjfizetési rendszer átalakítási terveire reagálva az alábbi állásfoglalást hozta.

„A Magyar Autóklub Országos Elnöksége mai ülésén megtárgyalta az autópályák díjfizető rendszere átalakításának kérdését, és állásfoglalásában támogatja a megyei matricás rendszer bevezetését,  viszont az elkerülő és bevezető utak tekintetében a szükséges hatástanulmányok megismeréséig ellenzi azok díjfizetési rendszerbe történő bevonását.

2014. december 18. Magyar Autóklub Országos Elnöksége”

A Magyar Autóklubnak a hatástanulmányok megismerésére azóta sem nyílt lehetősége, és a rendszer 2015. 01. 01. napjával elindult. Sajnálatos, hogy a döntést előkészítő hatástanulmányok a bevezetés előtt, és azóta sem kerültek nyilvánosságra, így nem támogathatják, indokolják a változtatást.

A Magyar Autóklub az alábbi tartalmú megkereséssel fordult a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz.

A MAK változatlanul nyitott a tárgyalásokra,  gyűjti a tagság és az autósok észrevételeit és tapasztalatait, és ezek ismeretében formálja, alakítja ki a részleteket illetően végleges álláspontját. Bízunk benne, hogy a „tesztüzem” lezárását követően az általunk közvetített érdekek és tapasztalatok figyelembevételével egy ésszerűen használható és elfogadható autópálya használati rendszer kerül véglegesítésre.

A Magyar Autóklub álláspontja következetes a vonatkozásban, hogy olyan autópálya üzemeltetési rendszert kell működtetni, ami az autópályák használatára ösztönzi a közlekedőket és ezzel a települések átkelési szakaszát tehermentesíti. Ezt az álláspontot alapozza meg a közlekedésbiztonság, a környezetvédelem, a közlekedésszervezés teljes szakmai érvrendszere és csak ez lehet a célja az autópálya, illetve az úthálózat fejlesztésének és üzemeltetésének.

Mindezekre tekintettel a Magyar Autóklub Országos Elnöksége elvi álláspontja fenntartása mellett, szükségesnek tartja az alábbi észrevételek rögzítését.

Az úthasználati rendszer változtatás koncepcióját illetően:

  • A MAK a megyei matrica bevezetését, mint – az eddigi díjfizetési mód melletti - többletlehetőséget az autósok számára kedvezőnek tartja, támogatja.
    Ugyanakkor a megyehatárok és a közlekedési csomópontok nem esnek egybe, ezért felül kell vizsgálni a matricák területi érvényességének a kérdését. Szükségesnek tartjuk, hogy az érvényes matricával a megyehatárt átlépők számára, a legközelebbi lehajtóig legyen díjmentes a közlekedés.
  • A MAK a településeket elkerülő (mentesítő) és bevezető utak, továbbá a településeken belüli útszakaszok díjfizető rendszerbe vonását, közlekedésbiztonsági, forgalomtechnikai, közlekedésszervezési és környezetvédelmi, továbbá a környező településeken élők életminőségére gyakorolt hatásra tekintettel, ellenzi.
    Az elvi álláspontunk erősítése érdekében kiemeli és rámutat arra, hogy különösen kritikusnak tartja az egységes logikát nélkülöző, lobbyérdekek mentén alakuló „fizetős térképeket”.  A helyzet abszurditását mi sem jellemzi jobban, hogy jelenleg néhány százméternyi vagy néhány kilométernyi útszakasz, egy egész megyére kiterjedő díjfizetési kötelezettséget eredményezhet. Különösen kirívó az M0 mozaikszerű (79 km-ből mintegy 15 km a fizetős), a Liszt Ferenc repülőtérre vezető út, az érintett Duna hidak és a Kaposvári elkerülő fizetőssé tétele. Az elkerülő utak fizetőssé tétele esetén alapvető funkciójukat, a gyűjtő-elosztó szerepet nem tudják betölteni.
    Az igazságosság valós érvként nem fogadható el, hiszen mindenki, aki autót használ, a jövedéki adón keresztül hozzájárul az úthálózat fenntartásához.

A változtatás bevezetése, végrehajtása vonatkozásában a MAK rögzíti, hogy nem állt elegendő idő rendelkezésre a széles rétegeket érintő változtatásra történő körültekintő felkészülésre és az eddigi tapasztalatok alapján az alábbi korrekciókat tartja szükségesnek:

  • Egyetért azzal, hogy a rövid átállási időre tekintettel a 2015.01.01-31. közötti időszakot, „tesztüzemnek” kell tekinteni, javasolja, hogy a matricát januárban kiváltók számára az elektronikus rendszer adatai alapján automatikusan töröljék az 1.470.- Ft összegű eljárási díjat és ne kerüljön sor pótdíjazásra. Nem fogadható el, hogy egy on-line matrica esetén a korrekció csak ügyfélszolgálati ponton (17) személyesen legyen intézhető, hiszen az üzemeltető számára minden adat rendelkezésre áll.
  • Nem kerülhet kiszabásra pótdíj és semmilyen egyéb szankció alkalmazásra azok vonatkozásában, akik olyan szakaszon hajtottak vagy hajtanak fel fizetős szakaszra, ahol az nincs kellően, előjelző táblával kitáblázva.

Összefoglalva:

A Magyar Autóklub következetes álláspontja szerint olyan autópálya üzemeltetési rendszert kell működtetni, amely az autópályák használatára és nem azok elkerülésére ösztönöz!
Egyszerű, közérthető és egyértelmű szabályrendszert kell kialakítani, amely nem csak a szakemberek, hanem a hétköznapi közlekedők számára is jogbiztonságot eredményező útmutatást nyújt.

  • A MAK a megyei matrica bevezetését, mint – az eddigi díjfizetési mód melletti - többletlehetőséget az autósok számára kedvezőnek tartja, támogatja.
  • A MAK a településeket elkerülő (mentesítő) és bevezető utak, továbbá a településeken belüli útszakaszok díjfizető rendszerbe vonását, közlekedésbiztonsági, forgalomtechnikai, közlekedésszervezési és környezetvédelmi, továbbá a környező településeken élők életminőségére gyakorolt hatásra tekintettel, ellenzi.

A Magyar Autóklub Országos Elnöksége - illetékes szakmai bizottságai bevonásával – jelen álláspontját az ez idő szerint rendelkezésre álló információk és az első hét tapasztalatai alapján alakította ki és változatlanul igényli a hatástanulmányok rendelkezésére bocsátását, továbbá nyitott az egyeztetésre, az érvrendszerek ütköztetésére az optimális megoldás kialakítása érdekében.

2015. január 12.

Tájékoztató az autópálya használati rendszer 2015. január 1 napi változásairól:
A Magyar Autóklub Országos Elnökségének állásfoglalása
az autópályák díjfizetési rendszerének átalakításával kapcsolatban
A Magyar Autóklub Országos Elnöksége mai ülésén megtárgyalta az autópályák díjfizető rendszere átalakításának kérdését, és állásfoglalásában támogatja a megyei matricás rendszer bevezetését,  viszont az elkerülő és bevezető utak tekintetében a szükséges hatástanulmányok megismeréséig ellenzi azok díjfizetési rendszerbe történő bevonását.
2014. december 18. Magyar Autóklub Országos Elnöksége
A régiek mellett az új matricatípusok is elérhetők lesznek január elsejétől
Az újév első napjától a megszokott időalapú matricák mellett (10 napos, havi, éves) az autósok az új megyei matricát is megvásárolhatják. A megyei matricával egy megye gyorsforgalmi útjai rendkívül kedvező, évi 5 ezer forintos áron használhatók. Az új matricatípus január elsejétől 1500 helyen lesz elérhető az autósok számára.

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-nél az útdíjszedési rendszerek 2015. január elsejétől esedékes változásaihoz szükséges informatikai fejlesztés a tervezett ütemben halad. A korábbiak mellett a megyei matrica és más új matricatípusok (D2, U) a szokott értékesítési csatornákon válthatók meg: a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ügyfélszolgálatain, az ematrica.autopalya.hu weboldalon valamint a viszonteladók jelentős részénél (pl. benzinkutakon).

A megyei matrica 2015. január elsejétől 1500 értékesítési ponton válik elérhetővé, ezek listája 2014. december 31-től megtalálható a nemzetiutdij.hu weboldalon. Február elsejétől minden korábbi értékesítési ponton meg lehet majd vásárolni az új matricákat. Átmeneti rendelkezésként azok az autósok, akik az újonnan díjkötelessé váló szakaszokat jövő januárban matrica nélkül használják, mentesülhetnek a pótdíj megfizetése alól, ha legkésőbb február végéig az adott szakaszra érvényes megyei vagy országos éves matricát váltanak.

A rendszeres autópálya-használat egy megyében a korábbi közel 43 ezer forint helyett a jövő évtől mindössze 5 ezer forintba kerül, így a munkahelyükre ingázók, az akár több megyényi távolságból pl. a fővárosba autózók kiadásai a töredékükre csökkennek.

Az autósok egyéni kalkulációik alapján mérhetik fel, hogy maradnak a számukra bevált szolgáltatásoknál, vagy az új alternatívával élve csökkentik úthasználati költségeiket. A személygépkocsikra jelenleg is elérhető matricatípusok ára egyébként három éve változatlan, és januártól sem emelkedik.

Tájékoztatás
Tájékoztatjuk kedves Klubtagjainkat, hogy 2015. január 1-től módosulnak a MAK Szolgáltatási Feltételei. A hatályos feltételek  honlapunkon megtalálhatók.
Rendőrszilveszter
A 2014-es év utolsó napján a Magyar Autóklub az autósok nevében megköszönte a közlekedési rendőrök egész éves munkáját, és a közlekedésbiztonság fokozásáért tett erőfeszítéseiket. A már-már hagyománnyá vált „rendőrszilveszter” során a MAK delegációja ajándékcsomagokkal köszöntötte a közlekedési csomópontokon szolgálatot teljesítő rendőröket.
Az ajándékcsomagokat Dr. Hatala József, Lovas Károly Róbert és Pintér József urak adták át.
Mobilitás 2014
A hazai márkakereskedők összefogásával és a szakmai szervezetek támogatásával 10 év kihagyás után ismét autó kiállítást szerveztek Budapesten. A Mobilitás 2014 elnevezésű rendezvényen húsz kiállító képviseltette magát összesen huszonnégy autó, illetve motormárkával. A rendezvény célja az volt, hogy megmutassa a nagyközönség számára, hol tart a járműipar, milyen aktuális trendek vannak közlekedésbiztonság, a környezetvédelem és az járműipari innovációk terén . A háromnapos program során a látogatók megismerkedhettek a legújabb autópiaci trendekkel, a gépjárműipar fejlesztéseivel, az idei év autós újdonságaival, de tesztvezetésre és az elektromos autók kipróbálására is lehetőségük volt.
Az első hazai autó kiállítást 1901-ben rendezte meg az akkor frissen alakult autóklub, így nem kérdés, hogy az immár 114 éves Autóklub a Mobilitás kiállításon is előkelő helyet kapott a kiállítók között. A MAK standján az érdeklődők mintegy 260 nm-en ismerkedhettek meg a Klub szolgáltatásaival (szerviz szolgáltatások, segélyszolgálat, connected car), valamint interaktív környezetben, szimulátorok segítségével tapasztalhatták meg a közlekedésbiztonság fontosságát.
Disznótoros Kolbászfesztivál
A Vasúttörténeti Park fergeteges Disznótoros Kolbászfesztiválnak adott otthont november 14-15-16-án. A kulináris eseményből az Autóklub sem maradhatott ki. A látogatók finomabbnál finomabb kolbászokat, szalámit, szalonnát és a különféle húsokat kóstolhattak, illetve szem és fültanúi lehettek a malacfeldolgozásnak és toroskáposzta főzésnek. Az érdeklődők mindezen túl gőzmozdonyokon, kisvasúton és Oldtimer járműveken legeltethették a szemüket. A Magyar Autóklub standján két személygépkocsi és kilenc motorkerékpár került bemutatásra. A standokat és az Autóklub kiállítási területét rengetegen tekintették meg. Egyedül a malacok nem örülhettek a fesztiválnak.
Figyelem felhívás!

2014. október 3-tól az autópálya matrica meglétének ellenőrzésére új,  HD  óra-perc alapú rendszer került bevezetésre.

A hatályos jogszabályok alapján az autópálya matricát a díjköteles szakaszra történő felhajtást megelőzően kell megváltani és ennek ellenőrzésére a technikai háttér már rendelkezésre áll. Az e matrica utólagos megvásárlása nem eredményez autópálya használati jogosultságot és a matrica hiánya pótdíj fizetési kötelezettséget von maga után. Azaz a „fizető szakaszra” történő felhajtást követően akár pár perccel megváltott e matrica sem jogosít a pálya használatára.

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Magyar Autóklub Szerviz és vizsgapontjain és az Autoclub Travel Irodáiban az autópálya matrica előre, kényelmesen megváltható.

Celeb Sárga Angyalok
Szeretett Steyr Puchunk és Trabantunk megihlette a Retro Mobil szakújságíróját.
Ebből a cikkből közlünk ízelítőt.
A Magyar Autóklub segélyautói – Puch és Trabant

A Steyr Puch 500 D volt az első típus a szervezetnél, 1965-ben 15 darabot kaptak belőle az osztrák autóklubtól (ÖAMTC), előtte a sógoroknál már futottak sok ezer kilométert. Ezzel együtt remek kis autók voltak, szinte a falra is felmásztak a 16 lóerővel. Nem sok szerszámot vihettek velük, hiszen csak az első ülés mögött lévő, hátsó pad helyén keletkezett szűk rakodótérrel lehetett számolni. Az első időszakban telefonon kommunikáltak a diszpécserrel: fülkéből felhívták, ő pedig bediktálta a felvett címeket, és a segélyesek ez alapján mentek ki az elakadt autókhoz.

Egy idő után megjelentek az URH rádiók, ez már a Trabantos időszak: 1973-ban jött a 601 Universalokból az első ötven darabos szállítmány, nagy könnyebbség volt a Puch után, hogy a kombi karosszériába sokkal több minden elfért, és a szerelők is kényelmesebben utazhattak benne. Az utolsó példányok 1991-ben mentek nyugdíjba.

Ezek az autók a gyárból sárgán érkeztek meg, majd már itthon kapták meg a matricázást és a villogót, valamint a belső felszereléseket.
A klub a Keravillal kötött szerződést, ők szállították az alkatrészeket – izzót, gyertyát, ékszíjat, feszültségszabályzót, dinamót, generátort, gyújtásalkatrészeket, s egy seregnyi más kisebb-nagyobb tételt. Összesen 125 Trabantot fogyasztott el a segélyszolgálat, de mellettük más járművek is dolgoztak. Kombi 1200-es Zsiguliból többet is használtak, sőt, Polski 126-osból is érkezett kettő, bár ez utóbbiaknak nem sok babér termett. A nyolcvanas évek elején a német ADAC autóklub kiszolgált, dízel VW Golf 1-esei is szerepet kaptak, majd 1300-as kocka kombi Ladákkal is erősített a klub, a rendszerváltáskor pedig egy flottányi Opel Corsa állt munkába.

További érdekességek a Klub életéből és a Sárga Angyalok munkájáról a Retro Mobil 2014/6-os számában, amely október 16-án jelenik meg.

A Puch ebben a színben érkezett az osztrákoktól, annak idején erősen elhasznált állapotban. Két kombi 700 C is jött hozzánk, azokat hamar leselejtezték. Téli gumiról szó sem lehetett még a hetvenes években, a rutinos sofőrök nem igen karamboloztak a sárga kocsikkal. Az osztrákoknál nagy ÖAMTC-s tábla virított a Puch tetején keresztben. Érdekes, hogy más matricázás volt Pesten és más vidéken, a felújított autó a vidéki „díszítést” kapta.  Kezdetben a budai Rómer Flóris utcában állomásoztak a „sárga angyalok”, majd a Boldizsár utcai bázis lett a szervizközpont
Forgalmi változások október 11-én

Az idén 29. alkalommal megrendezésre kerülő SPAR Budapest Maraton Fesztivál rendezvény miatt október 11-én forgalmi változások lépnek érvénybe az esemény idejére, előreláthatólag 10:45 órától 17:00 óráig.

A változások az esemény 42 km-es útvonalát érintik a mezőny elhaladásának ütemében (csak az a szakasz kerül lezárásra, ahol éppen futnak).

A pontos változásokról a www.forgalmivaltozasok.hu honlapon tájékozódhat.

Az útvonal térképe megtekinthető itt.

   
A versenyzőknek vezetéstechnikai pályán, valamint szituációs gyakorlatok során kellett számot adniuk tudásukról.

Az Országos Rendőr- főkapitányság Országos Balesetmegelőzési Bizottság felkérésére a Budapesti Rendőr-főkapitányság Fővárosi Balesetmegelőzési Bizottsága és az Országos Polgárőr Szövetség 2014. szeptember 27-én Budapesten rendezte meg a X. Országos Polgárőr Közlekedésbiztonsági Versenyt.
A résztvevőket Bucsek Gábor r. dandártábornok, Budapest rendőrfőkapitánya köszöntötte, majd a rendezvényt Pető Ernő az Országos Polgárőr Szövetség alelnöke nyitotta meg. Sok sikert kívánt a versenyzőknek Óberling József r. ezredes az ORFK Közlekedésrendészeti Főosztályának vezetője, valamint az esemény helyszínét biztosító Magyar Autóklub elnöke Hegedűs Oszkár. Az országos döntőn a megyei versenyeken legeredményesebben szereplő 2-2 fős csapatok képviseltették magukat a Magyar Autóklub Közlekedésbiztonsági és Oktatási Parkjában, Újpesten. A szakmai kérdéseket és közlekedési ismereteket tartalmazó tesztlapok kitöltése után a versenyzőknek vezetéstechnikai pályán, valamint szituációs gyakorlatok során kellett számot adniuk tudásukról.

Csapatverseny nyertesei:
1. Tóth Ernő és Both János (Hajdú-Bihar megye)
2. Göböly Béla és Marekkel Tibor (Fejér megye)
3. Fodor Sándor Zsolt és Kálmán István (Zala megye)

Legjobb elmélet:
Tóth Ernő (Hajdú-Bihar megye)

Egyéni kategória helyezettjei:
1.Tóth Ernő (Hajdú-Bihar megye)
2. Göböly Béla ( Fejér megye)
3. Major Zsolt (Heves megye)

forrás: Budapesti Rendőr-főkapitányság

A Magyar Autóklub az Oldtimer Show rendezvényén
Ismét megannyi gyönyörű járművet csodálhattunk meg a hagyományos Oldtimer Show békéscsabai rendezvényén. A kiállító térben mintegy 80 különleges jármű kapott helyet az elmúlt század évtizedeiből. Természetesen egy ilyen bemutatóról Klubunk sem hiányozhatott, mi is büszkén mutattunk be műszaki veteránokat a területünkön. Standunkon két motorkerékpár, egy BSA-t és egy PUCH-ot, egy matuzsálem korú Unic L3 Torpedo automobil és egy  Messerschmitt KR200 háromkerekű szerkezet (törpe autó, fülkés robogó angol neve szerint) foglalt helyet. A további standokon a teljesítmény és motorűrtartalom fetisiszták is megtalálhatták rajongásuk tárgyát egy 8800 cm3-es Cadillac Eldorado képében. A katonai gépeket többek között egy oldalkocsis Dnyepr gazdagította. A mintegy 2500 látogató sok-sok ínyencséget „kóstolhatott” a muzeális korú járművek étlapjáról.  
 
„Eszem-iszom, dínom-dánom” a Vasúttörténeti Parkban!
Vidéki árakkal és falusi ízekkel érkezik Budapestre a „Disznótoros Kolbászfesztivál”

A télhez közeledve ideje feltölteni az éléskamrákat és raktározni az élményeket is a kevésbé eseménydús időszakra. Érdemes hát ellátogatni a Vasúttörténet Parkba november 14-16-ig a budapesti Disznótoros Kolbászfesztivál-ra, ahol Magyarország legújabb és legeredetibb gasztronómiai szenzációjára – egy fővárosi disznótorra - számíthatnak a látogatók. A rendezvény kifejezetten hagyományőrző jellegű, gasztronómiai, kulturális csemegének ígérkezik. Mindhárom napon, reggeltől sötétedésig családi és felnőtt programok sokasága várja a látogatókat a 100.000 négyzetméternyi rendezvényterületen. Sötétedés után pedig kezdődik az éjfélig tartó mulatság! A látogatók nosztalgiázhatnak, kipróbálhatják hogyan mulattak az előző generációk. Nappal a gyerekeket és a felnőtteket is programok sokasága várja: állatsimogató, őshonos magyar állatok bemutatója, az idén felújított „Víztorony Park” területén.

A gyermekek körében biztosan nagy tetszésnek örvend majd – az ingyenesen igénybe vehető - légvár, játszóház, népi játszótér, arcfestés, valamint a bohócok, a táncház, a népi mesterségek bemutatója, az egyéb gyerekfoglalkoztatók. A rendezvényen a felnőttek sem unatkozhatnak, hiszen Európa legnagyobb vasúttörténeti parkjában csaknem száz vasúti műemléket, gőzmozdonyokat, motorvonatokat, vasúti kocsikat nézhetnek meg. A Disznótoros Kolbászfesztivál alatt a park összes interaktív programja üzemelni fog: gőzmozdonyozás, kerti vasút 6 szerelvénnyel, hajtányok, mozdonyforgató, sínautó és omnibusz. Kevés olyan hely van a világon, ahol igazi gőzmozdonnyal, magán a mozdonyon, a masiniszta mellett lehet megtenni egy kört. Mindezek mellett láthatóak (és naponta 2 – 3 alkalommal hallhatóak is!) lesznek veterán traktorok és stabil motorok. A gasztronómiai kavalkád színesítésére a Magyar Autóklub  oldtimer standján  veterán autókból és motorokból is ízelítőt kapnak a kilátogatók, a szintén a Vasúttörténeti Parkban, minden év március közepén megrendezendő „Oldtimerek Hétvégéje” kedvcsinálójaként. A Disznótoros Kolbászfesztiválon óriási „Háztáji vásár” is megrendezésre kerül: -, bor utca, pálinka utca, kézműves utca, népművészet utca, és kolbászfalu is várja az érdeklődőket. A hagyományok jegyében egy szénnel fűtött 120 éves gőzgép és egy 112 éves cséplőgép áll szolgálatban majd.

Ugyanitt sötétedéstől késő estig prímások húzzák majd a talp alá valót. Az éjszakai látogatók megcsodálhatják a parkban lévő száznál is több oldtimer mozdonyt és a vasúti kocsit éjszakai hangulatvilágításban. A „Népművészet utca” és a „Békéscsabai Tájház” a népművészeti értékek iránt érdeklődők számára lesz unikum. Nappal az Orient csarnokban a gyerekeknek népi kézműves foglalkozásokat tart a Matyó Népművészeti Egyesület. Már déltől „Jó ebédhez szól a nóta!”, utána pedig a folklór népzenei és néptánc előadások, operett, vasárnap pedig „Nótás délután” csábítja nosztalgiázásra a látogatókat. Ahogy besötétedik, fantasztikus zenei repertoár várja a közönséget: többek között Takács Tamás és a Dirty Blues Band, az Apostol zenekar és Deák Bill Gyula lép fel.

A folklór rajongók sem lehet okuk a panaszra, pénteken és szombaton délután az Orient csarnok színpadán hazánk legjobb néptánc együttesei és népzenei előadói fognak fellépni.

A Disznótoros Kolbászfesztivál vidéki árakkal érkezik a fővárosba! A napi belépőjegy ára a felnőtteknek csupán 2.500Ft-ba fog kerülni. A gyerekek 1.500Ft-ért, a 4 tagú családok 6.999Ft-ért léphetnek be a rendezvényre.

   
A magyar motorkerékpárok halhatatlansága
Régóta tudjuk, hogy a régi magyar motorkerékpárok szerelmesei időt és energiát nem kímélve dolgoznak azon, hogy ma is látható és közúton közlekedő járművekké varázsolják ezeket az oldtimereket. Meganyi Pannónia, Csepel, Berva, Danuvia szereplője ma is gyűjteményeknek és az országutaknak. Ezeknek a csodás motoroknak értő és szerető gazdája, restaurátora és mestere Maróti József. Családja támogatásával és a Magyar Posta kiadásával valóra vált régóta előkészített terve: bélyegen kerültek megörökítésre a magyar motorkerékpár gyártás mérföldkövei és szépségei. A bélyegsor kiadásához komoly ünnep is csatlakozott. A bemutatókból megismerhettük a bélyeg kiadáshoz kapcsolódó tevékenységeket az ötletgyűjtéstől a forgalmazásig, meghallgattuk miét pont az a 12 motor került kiválasztásra, a bélyeg alkotója pedig a művészi munkába avatott be minket. Színezte a képet a posta valamikori és mai kiszolgáló járműveiről vetített prezentáció, amely rengeteg műszaki és szervezési érdekességre vetett fényt. Az ünnepségen egy rég várt találkozás is megtörtént: egymás mellet állt a Postamúzeum Peugeot posta triciklije és a Közlekedési múzeum Csonka féle postai háromkerekűje. A két különlegesség életkor összeg több, mint 200 év.  A 12 bélyegen látható magyar kismotorkerékpár közül 6 db és a két háromkerekű tricikli csak október 31-ig tekinthető meg a Postamúzeumban. (1068 Budapest, Benczúr u. 27.) A magyar Autóklub büszke, hogy meghívást kapott a rendezvényre és köszönthette a gyűjtőt, alkotót és a magyar motorkerékpárok szerelmeseit.

Részletes bélyeginformációk:

Magyar veterán motorkerékpárok elnevezéssel alkalmi bélyeg-kisívet bocsátott forgalomba a Magyar Posta Zrt.  Az Elekes Attila tervezte tizenkét bélyegképet tartalmazó kisív címletein a Maróti Motorkerékpár-gyűjteményből látható 12 db motorkerékpár. "Az alnyomatot korabeli fotók és újságcikkek alkotta montázs díszíti" - mondta el Molnár Róbert, a Magyar Posta Zrt.üzleti vezérigazgató-helyettese a bélyeg forgalomba bocsátása alkalmából rendezett ünnepségen. A kisív különlegessége, hogy az ofszet eljárás a magyar bélyegkibocsátásban először úgynevezett 3D UV-lakkozással egészült ki, amelynek köszönhetően a motorok felülete a papír síkjából kiemelkedve egyedi csillogást kapott. A bélyegképeken többek között a Csepel Túra 100 látható hátterében a fogaskerekű Széchenyi-hegyi megállójával, valamint a Zuglóban gyártott Danuvia 125 a Hősök terén, az Eger mellett készült Berva az egri Dobó téren és a Pannonia TLT az 1956-os forradalom utáni utcaképpel. Az alkalmi borítékon a Postamúzeum gyűjteményéből a Csonka János tervei alapján készült levélgyűjtő motoros tricikli látható. Az alkalmi bélyegző egy stilizált küllős, szelepes motorkerékpár-kereket ábrázol. Érdekességként mondjuk el, hogy A  Benczúr Házban található Postamúzeumban, ahol a bélyegkibocsátásból rendezett ünnepség volt  a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum motoros triciklije, a Postamúzeum hasonló járműve, valamint a Maróti-gyűjtemény hat motorkerékpárja is látható október végéig.

Segélyszolgálatosok versenye

A Magyar Autóklub segélyszolgálati szerelői évről-évre részt vesznek az FIA I. régiójának segélyszolgálati versenyében. Szeptemberben 11. alkalommal került megrendezésre a vetélkedő, melynek a horvátországi Sibenik adott otthont. A 12 induló ország két fős csapatainak legfőbb feladata az volt, hogy a különböző járműveknél megpróbálják megállapítani a meghibásodások okát, és megoldani a problémát.
A Magyar Autóklubot Tállai Tibor és Kovács Attila képviselte, akik az előkelő 4. helyen végeztek. Gratulálunk az eredményhez!

Egy év alatt 14%-kal nőtt a mobilparkolás
A korábbi évek növekedési ütemét tartva 2013-hoz képest idén nyáron is többen választották közterületi parkolási díj kifizetésére a különféle mobilfizetési megoldásokat. Az országosan egységes mobilparkolási rendszer július 1-jén lépett működésbe, azóta komolyabb üzemzavaroktól mentesen szolgálja ki az autósok növekvő mobilfizetési igényeit. Augusztus közepétől pedig, részben az új rendszernek köszönhetően, megoldódott az egyik legkellemetlenebb budapesti mobilparkolási probléma is.
Az új rendszer a fővárosi autósok egyik legnagyobb problémáját, az úgynevezett „átparkolást” is megoldja, miután Budapest Főváros Közgyűlése elfogadta a parkolási rendelet módosítását, amely augusztus 15-től hatályba is lépett. A kerületek közötti zónahatároknál fordul elő sűrűn, hogy az autósok az utca egyik oldalán parkolnak, az utca másik oldalán vett jegyükkel viszont egy másik zónára indítják el a mobilparkolásukat, ami eddig bírságot vont maga után. A fővárosi parkolási rendelet módosítása lehetővé teszi a kerületek parkolási társaságai közötti utólagos elszámolást, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. rendszere pedig képes a zónák közötti „átparkolás” problémáját kezelni, ezért augusztus 15-e óta nem kapnak bírságot az azonos parkolási díjú zónák között tévedésből „átparkoló” autósok.
Forgalmi változások szeptember 14-én

Az idén 29. alkalommal megrendezésre kerülő Wizz Air Budapest Félmaraton rendezvény miatt szeptember 14-én forgalmi változások lépnek érvénybe az esemény idejére, előreláthatólag 8:30 órától 12:00 óráig. A változások az esemény 21 km-es útvonalát érintik. A pontos változásokról szeptember 8-tól tájékozódhatnak a www.forgalmivaltozasok.hu honlapon. A térképek pedig megtekinthetőek itt.
Az esemény napján élő közvetítés a rendezvényről a futanet.hu-n és az origo.hu-n reggel 8:00-tól!

Örömmel értesítjük klubtagjainkat, hogy amennyiben személyesen előre neveznek a versenyre, a klubtagsági kártyájuk felmutatásával a Spuri Aranykártyásoknak járó kedvezményben részesülhetnek (kb. 20% az alap nevezési díjból).
A kedvezmény csak személyes nevezés esetén vehető igénybe, át nem ruházható. Részletek a nevezési irodában.

Újdonság, hogy a Wizz Air Budapest Félmaratonon megtalálható lesz a Magyar Autóklub standja is. Az eseményen segélyszolgálati bemutatóval, biztonsági öv szimulátorral és részeg szemüvegekkel várjuk az érdeklődőket. (A szimulátorokról bővebben itt olvashat.)

Oldtimer Show Békéscsabán

A budapesti Oldtimer Show Kft. 2014-ben a budapesti SYMA Rendezvényközpont helyett Békéscsabán rendezi meg a szokásos őszi „Oldtimer Show”-t. Szeptember 20-án és 21-én, naponta 9-18 óráig látható az exkluzív tárlat a Békéscsabai Városi Sportcsarnokban. A kiállításon 70db válogatott veterán autó és motor kerül bemutatásra. A kiállított oldtimer járművek között lesznek 100 évnél idősebb és különleges példányok is: Wanderer, Indian, Henderson, Douglas, Messerschmitt, De Dion Bouton, Rolls-Royce, Chrysler, Jaguar, Mercedes, stb... A sportcsarnok küzdőterén lesznek kiállítva az oldtimer autók, a márványos előcsarnokban pedig az oldtimer motorok. Ezen kívül mini gőzgépek, oldtimer katonai járművek, katonai öltözetek és fegyverek is bemutatásra kerülnek. Az Oldtimer Show hangulatának megfelelően a kiállításon korabeli háttérzene lesz hallható és a régi idők elegáns ruháit is láthatja majd a közönség a hostesseken.

A több éves hagyománynak megfelelően az Autóklub saját, tematikus standján vesz részt a kiállításon, bemutatva a sárga angyalok múltját. Muzeális minősítési kérdésekben a helyszíni érdeklődőket szakmai tanácsadással is támogatja Klubunk munkatársa.
A kiállított veterán járművek mindegyike egy szépségversenyen vesz majd részt, ahol a zsűri összesen 11db szervezői díjat ítél oda a különböző kategóriákban. A kiállítás legszebb járműveire a közönség is szavazhat az „Oldtimer Show” facebook közösségi oldalán.
A rendezvényre autóval vagy motorral érkezők díjmentesen parkolhatnak a Békéscsabai Városi Sportcsarnok parkolójában, amely 600db autó befogadására alkalmas. A főbejárat előtti részen a békéscsabai autószalonok szabadtéri kiállítása lesz látható.

Az oldtimer autóval és motorral érkező látogatók egy elkülönített részen, a bejárat előtti térburkolatos részen helyezhetik el a kincseiket, amelyekre biztonsági őrök fognak vigyázni. A szervező a veterán autó és motor tulajdonosokat egy alföldi túrázásra biztatja, kiállítás látogatással egybekötve.

A rendező Oldtimer Show kft jelezte, hogy a rendezvényre belépőjegyeket kizárólag a rendezvény helyszínén, a rendezvény nyitvatartási idejében lehet megvásárolni. A belépőjegyek készpénzzel, mindegyik fajta SZÉP Kártyával és bankkártyákkal is megvásárolhatók, valamint Erzsébet és Posta Paletta utalványokat is elfogadnak. A belépőjegy ára felnőtteknek 1.999Ft, gyerekeknek mindössze 999Ft-ba fog kerülni. A 3 év alatti gyerekek belépése díjmentes.

Oldtimerek Hétvégéje a Vasúttörténeti Parkban

Immáron hagyományosnak mondható seregszemlére gyűltek össze a hazai és a nemzetközi veterános közösségek tagjai, hogy a háromnapos rendezvényen a nagyközönség is megcsodálhassa a patinás autókat és motorokat…

Aligha találhattak volna méltóbb környezetet a tárlat számára, mint a nemrégiben felújított Vasúttörténeti Parkot, ahol százezer négyzetméternyi terület és ingyenes parkoló várta a látogatókat. A helyszínre érkezők a bőség zavarával küzdhettek, hiszen a csarnok bejárata felé sétálva máris izgalmas látványosságok fogadták őket. A 2-es parkolóban ízelítőt kaphattak a klasszikus két- és négykerekűek hazai arzenáljából, megcsodálhatták korabeli vasúti kocsikat és gőzmozdonyokat, sőt a vendéglátók szorgos munkával beüzemelték a park forgó-mozgó, kipróbálható gépeit is. Nem is kellett bíztatni a megjelenteket, a mozdonyforgató, a hajtány, a sínautó és az utasokat szállító, öt szerelvényből álló kerti kisvasút sokakat maradásra csábított.Persze ezek sem vonhatták el a figyelmet a fő attrakcióról, a mozdonyok fűtőházában berendezett kiállításról.
Valószínűleg a kellemes, 15-20 fokos délutáni hőmérséklet és a szinte zavartalan napsütés is hozzájárult, hogy idén lényegesen többen tették tiszteletüket az eseményen, mint a korábbi években. Nem is csalódtak, akik kilátogattak a rendezvényre, mert lenyűgözően gazdag forgatag várta őket. Közel kétszáz jármű jelent meg a Vasúttörténeti Parkban, közöttük olyan különlegességek is, mint a világ első automobiljának, a háromkerekű Benz Patent Motorwagennek gyári másolata. A keleti és a nyugati éra egyaránt képviseltette magát, a tömött sorokban jól megfért egymás mellett a Magyar Népköztársaság diplomáciai autója, a japán császár arany gobelinnel díszített Rolls-Royce-a, valamint olyan ikonok is, mint például a Mercedes 190SL vagy a legendás 356-os Porsche.

Magyarországon jelenleg több mint százezer veteránkorú motort és autót tartanak számon, mégis kevés a valóban ritkaságnak számító, muzeális minősítésre érdemes darab. Ezért is fontos megemlíteni, hogy a hazai veteránosok olyan különleges típusokkal dicsekedhetnek, mint a XIX. században készült Panhardok, a korai T-modellek vagy éppen a hetvenes-nyolcvanas évek sportkocsijai. Nem volt hiány ez utóbbiakból a kiállításon sem, s ha mindez kevés lett volna, harci járművek, illetve a hozzájuk tartozó felszerelések és ruházatok is színesítették a csarnokot. Közülük is kiemelkedett a sok látogatót vonzó kétkerekű apróság, melyet a világháború alatt az ejtőernyős alakulatok számára fejlesztettek ki, hogy könnyebben mozogjanak földet érést követően. A Cushman Motor Works által tervezett robogóban 4,6 lóerős, egyhengeres blokk dolgozott, mely akár 65 km/órás sebességre is gyorsíthatta a járgányt, már ha volt olyan bátor honvéd, aki a merevvázas, kiskerekű masinával bevállalta ezt a tempót…

A rendezvény legkorosabb kétkerekűje egyébként a több mint 140 éves Velociped volt, és a hagyományos értelemben vett autók között is akadtak évszázados példányok, többek között az 1904-ben készült laprugós, fakerekeken gördülő DeDion-Bouton. Az 1400 köbcentiméteres, háromfokozatú váltóval felszerelt, kereken tíz lóerős teljesítményű kocsi érdekessége, hogy továbbfejlesztett változata 1907-ben sikeresen teljesítette a Párizs-Peking autóverseny 13 000 kilométeres távját. A különleges személyautók mellett nem volt hiány polgári célú teherautókban és furgonokban sem, mi több, ezúttal régi buszok és mezőgazdasági gépek is megjelentek az Oldtimerek Hétvégéjén.

Egyre komolyabb tömegben találkozhatunk az ilyen eseményeken az ún. youngtimer kategória képviselőivel is, s a negyedszázados küszöböt átlépő autók között sorra felfedezhetjük gyermekkorunk csodált „nyugati” verdáit. Örömteli, hogy az utakon ritkán látható Ferrarik, Lamborghinik és BMW sportkupék is ott sorakoztak a neves ősök mellett, tovább gazdagítva az egyébként sem szegényes kínálatot.
Valódi családi víkenden vehettek részt az Oldtimerek Hétvégéjének látogatói, elvégre a kiállítás sokszínűsége, a minden korosztály számára elfoglaltságot adó programok és a főrendezvény „körítése” is ehhez igazodott. A gombamód szaporodó autós seregszemlékkel ellentétben itt a kocsik társaságában pózoló hölgyek ruházata sem adott okot pironkodásra, hiszen visszafogott, korhű öltözetekben fogadták az érdeklődőket. Akinek a sok csoda mellett maradt ideje és energiája, bor- és pálinkakóstolón vehetett részt vagy a Kalandjárók Kiállításon gyönyörködhetett az utazásra csábító hajókban, lakókocsikban, illetve motorokban. A legkisebbeket jórészt ingyenes foglalkozások, így például a lovaglás, állatsimogató és a kalandpark izgalmai kötötték le, a megfáradt szülők pedig a „Gasztronómia utca” finomságait kóstolhatták meg az egész napot kitöltő programok után.
A látogatói visszajelzések egyértelművé tették, hogy igenis minden évben szükség van egy ilyen nagyszabású kiállításra, ezért már most bizonyos, hogy 2015 tavaszán ismét koros masináktól lesz hangos a Vasúttörténeti Park.A rajongók jó előre bekarikázhatják a naptárban március harmadik hétvégéjét, amikor is folytatódik a hagyomány, és újra randevút adnak egymásnak a veterán autó- és motortulajdonosok.

XIX. Nemzetközi Zalamenti Veterán Autó-Motor Találkozó
A találkozón számos márka, többek között Chadillach, Trabant, Jaguár, Moszkvics, Royal Enfield, Volga is képviseltette magát, és vett részt a 80 kilométeres túrán.
Idén mintegy 180 résztvevő jött el a találkozóra, közel 100 járművel, aminek csaknem harmada motor volt. A zalaiak és a környező megyék képviselői mellett érkeztek Szlovéniából, Csehországból, Szlovákiából, Németországból, sőt egy vendég New Orleansból jött, egy 58 –as Renault Caravelle cabrió társaságában. A program, melyet a Magyar Autóklub támogatott szlalom versennyel zárult.
Baleset-megelőzési kampány pénteken, Siófokon

Budapest, 2014. július 24.A MÁV Zrt. és a rendőrség folytatja közös, nyári baleset-megelőzési akcióját. Az Érj haza biztonságban! jelmondatú Vasútbiztonsági Roadshow keretében július 25-én, pénteken 10-15 óra között, a siófoki Mártírok úti vasúti átjáróban szólítják meg az áthaladókat és hívják fel a figyelmet a biztonságos közlekedés fontosságára.

A MÁV és a rendőrség minden évben nagy erőfeszítéseket tesz, többször közös akcióval hívja fel a közúton közlekedők figyelmét: egy sérülés vagy haláleset is sok, hiszen odafigyeléssel minden vasúti átjárós baleset elkerülhető. Tudatosítani kívánják, hogy rendkívül veszélyes, ha a közlekedők a KRESZ szabályokat megszegik, az előírások ugyanis megkövetelik, hogy csak a kijelölt átjárókat használják, és fokozott óvatossággal közelítsék meg azokat. Az Érj haza biztonságban! szlogennel a MÁV Vasútbiztonsági Roadshow-ja 2014-ben is turisztikailag frekventált térségben, nyolc Balaton-, illetve Velencei-tó parti település vasúti átjárójában szólítja meg az áthaladókat és hívja fel a figyelmet a biztonságos átkelés fontosságára.

A pénteki, siófoki kampánynapot megelőző három hétben Balatonfüreden, Balatonalmádiban és Agárdon tartott figyelemfelkeltő kampányt a vasúttársaság. Augusztus elsején, 9 és 12 óra között Badacsonyban, az Egry József sétánynál, a megállóhely végében, majd 13 és 17 óra között Révfülöpön, a Halász utcai átjáróban végeznek ellenőrzéseket.

A KRESZ külön fejezetben tárgyalja a vasúti átjárón való áthaladás különböző helyzetekre vonatkozó szabályait, melyeket a gépjárművezetők rendre megszegnek – vagy figyelmetlenségből vagy a közúti közlekedési morálra napjainkban jellemző agresszív magatartás miatt. Az sem rettent el a veszélyhelyzet megteremtésétől egyeseket, hogy a vonat műszaki jellegzetessége és tömege miatt nem tud olyan rövid fékúton megállni, mint a gépjármű. Éppen ezért fontos tudatosítani, hogy az útátjáróban történő baleseteket alapvetően a közúton közlekedők tudják megelőzni, ha fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel közelítik meg az átjárót.

A nemzeti vasúttársaság a baleset megelőzési kampányokon kívül korszerű jelzőberendezések kiépítésével is támogatja a biztonságos közlekedést a vasút-közút találkozásoknál. E törekvéseket segíti a Közlekedés Operatív Program (KözOP) keretében 2015-ig előirányzott beruházások megvalósítása is; a vasúttársaságnak az Új Széchenyi tervben elkülönített közel 12,5 milliárd forint áll rendelkezésére közlekedésbiztonságot javító fejlesztésekre.

A 2012-2015 között zajló programban összesen 180 vasúti átjáró biztonságát növelik: fél- és fénysorompókat szerelnek fel, szabálysértéseket figyelő kamerákkal egészítik ki az átjárókat, korszerűsítik a vonatérzékelő berendezéseket, diagnosztikai és monitoring berendezéseket, valamint videós pályafelügyeleti rendszert építenek ki. A fejlesztések közös jellemzője a hatékonyság; komoly eredmények érhetőek el a balesetek számának csökkentésében, kimenetelük enyhítésében, az okozott személyi és anyagi károk mérséklésében.

A fejlesztési alapból 877,5 millió forintot használhat fel a vasúttársaság a sorompók korszerűsítésének első ütemére. A keretből a nyár végéig 44 helyszínen alakítanak ki a közúton közlekedők számára jobban megfigyelhető jelzést adó, LED optikás fény-, illetve félsorompókat. A sorompóprogram ősztől további 126 helyszínen folytatódik.

MÁV Zrt. – Kommunikációs Igazgatóság

Időskori mobilitási program

A Magyar Autóklub 2014-ben figyelemfelkeltő országos kampányt és speciális, megelőzési célú országos közlekedésbiztonsági oktatást tart annak érdekében, hogy felhívja a társadalom figyelmét az idős kori közúti közlekedés-, és járművezetés veszélyeinek kérdésére és lehetőséget adjon a „Life Long Learning paradigmájának jegyében az időskori tanulásra. A kampány elősegíti, hogy a magyar társadalom és média foglalkozzon a kérdéssel, megoldásokat keressen a problémára, valamint a megelőző, speciális közlekedésbiztonsági tréningek jelentősen hozzájárulhatnak a balesetek számának csökkenéséhez és az idősek mobilitásának megőrzéséhez, mely az életminőség egyik fontos tényezője.

A kampány az időskorúak közúti közlekedésének baleseti kockázatait, veszélyeit, illetve a baleseti kockázatok elemzését és megoldási javaslatait öleli fel.

A 70 év feletti korosztályban aránytalanul magas a balesetek száma. Az idősebb vezetők rendszerint kevésbé pontosan mérik fel a sebességet, és a távolságot, a reflexeik is lassabbak, könnyebben összezavarodnak sötétedés után főleg új útvonalakon, közlekedési csomópontokban. A MAK 2014 tavaszán induló projektje az idős emberek mobilitásának megőrzésére, biztonságuk javítására irányul, különös tekintettel a járművezetésre a közúti közlekedésre.

Az életünk felgyorsulása a mai ember elé nagyon sok kihívást állít. A folyamatos változás megköveteli az alkalmazkodást, a rugalmas tudásbázist, a megújulás képességét. Egy speciális tudásfrissítő tanfolyam segíthet abban, hogy jobban felmérhesse Önmaga és autója viselkedését nehéz helyzetben. A defenzív magatartás a forgalom minden résztvevőjének a biztonságát fokozza, különösen városi főútvonalakon, gyalogos átkelő helyeken, bonyolultabb körforgalmakban, útkereszteződésekben.

Az idősebbek egy adott időpontban abbahagyják a vezetést, és jó esetben önszántukból leadják a jogosítványukat. Amint azonban gyalogosként vagy kerékpárosként visszatérnek a forgalomba, még fokozottabb veszély fenyegeti őket: a halálos balesetet szenvedő idős emberek két harmada nem okozója, hanem áldozata a balesteknek.

Kiemelten kezelendő a projekt, hiszen az időskorúak életkori sajátosságaiknak megfelelően részét képezik a közlekedésnek a közlekedési kultúra meghatározó alakítói.

Célja: az időskori közúti közlekedés kampány és preventív célú közlekedésbiztonsági, képzés, továbbképzés, elmélet és gyakorlati feladatok alkalmazásával.

Kampányunk során elérendő célunk, hogy a közlekedésben résztvevők valamennyien megértsék, hogy a mobilitás megőrzése idős korban is nagyfokú figyelmet igényel, hiszen, az életminőségünket döntően befolyásoló tényező. Kiemelendően kezelendő azok az életkori-, pszichológiai-, mentális tényezők, melyek a mindennapi közlekedésben befolyásolják a balesetek bekövetkezését.
Az országjáró közlekedésbiztonsági programmal együtt prevenciós előadások, és gyakorlati feladatok segítségével a célcsoport számára olyan programot szeretnénk biztosítani, mely elősegíti az időskori személyi sérüléssel járó balesetek számának csökkenését.

A kampányban a célzott korosztályt (65 éves kor feletti közlekedők) országos szinten szólítjuk meg, 1-1 hétig felvilágosító, prevenciós programban fogadjuk az időskorú közlekedőket.

A program helyszínekért és időpontokért kattintson ide!

Támogatók:

 

Figyelem! Fokozottabb figyelmet az utakon!

A 2014. július 19-én hatályba lépett jogszabály módosítás megváltoztatta az 1/1975. évi (II.5.) KPM-BM együttes rendelet (ismertebb nevén: KRESZ) a 4. § (4) bekezdését.

A módosítás következtében a kerékpárosokra már főútvonalon sem érvényes azon korlátozás, miszerint járművet csak az vezethet, akinek a szervezetében nincs szeszes ital fogyasztásából származó alkohol.

Az új - enyhébb szigort tartalmazó - szabályozás értelmében tehát mostantól akár főúton is szabad ittasan kerékpározni, igaz, csak akkor, ha a kerékpáros – saját megítélése szerint - biztonságos vezetésre képes állapotban van, és nem áll az alkoholon kívül a vezetési képességére hátrányosan ható egyéb szer befolyása alatt sem.

Fokozottan figyeljenek a közlekedés során a kerékpárosokra, mert – tekintettel a megengedőbb szabályozásra - megszaporodhat az ittas állapotban kerékpározók száma az utakon.

„Ki a mester két keréken?” országos döntő

2014. június 28-án - szombaton 10 órától - került megrendezésre a Közlekedésbiztonsági és Oktatási Parkban a „Ki a mester két keréken?” közlekedésbiztonsági verseny országos döntője. A kerékpározással kapcsolatos KRESZ elméleti és gyakorlati versenyen a 2002-2003-2004-ben született kisdiákok vehettek részt.

A regionális döntők legjobbjai az országos döntőn is remekeltek. A Magyar Autóklubot az országos verseny első két helyezett lány- illetve fiú versenyzője képviselheti Norvégiában, Oslo városában szeptember 5-7. között megrendezésre kerülő nemzetközi versenyen.

Ezúton is szeretnénk megköszönni a munkáját a gyermekeket felkészítő pedagógusoknak, a megyei, ill. a regionális versenyeket szervező, lebonyolító MAK Regionális Elnökeinek és kollégáiknak.

Összesítő (lányok), Összesítő (fiúk)

Parkolunk, fizetünk…vitatkozunk

A parkolás örökzöld téma az autózással foglalkozó szakemberek részére, sokat vitázunk, bosszankodunk, ha büntetésekkel, anomáliákkal, szabályozatlansággal találkozunk. A Magyar Autóklub is sokszor és sok fórumon hallatta hangját az egységes parkolási rendszer kialakítása érdekében, talán most megmozdult valami. Indul az országosan egységes mobilparkolási rendszer.

A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer (NMFR)  mivel az éles tesztelés is sikeresen zárult, 2014. július 1-től a törvényi szabályozás szerint megvalósítja a parkolási közszolgáltatás, és az autópálya-használat országosan egységes rendszeren keresztül történő mobilfizetéses értékesítését.

Az NMFR megvalósítását és elindulását a nemzeti mobilfizetési rendszerről szóló 2011. évi CC. törvény és annak végrehajtási rendelete, a 356/2012. (XII.13.) Korm. rendelet határozza meg, célja pedig a közszolgáltatások országosan egységes rendszeren keresztül történő elektronikus és mobilfizetéses értékesítésének biztosítása. Első működési szakaszában az NMFR a parkolási közszolgáltatás és az autópálya-használati díj mobilfizetéses értékesítését biztosítja.

Az eddigi 42 helyett 70 közterületi parkolási társaság területén lesz elérhető a mobilparkolás. Ezentúl az autósok az ország minden közterületi parkoló övezetében hét mobilparkolási szolgáltató megoldásai közül választhatnak, a legtöbbek által használt sms- és hívószám 810-ről 763-ra változott. Július 1-től az a mobilparkoló autós, aki a 810-es számon kívánja elindítani parkolását, sms-t kap, amelyben értesítést kap róla, hogy ezen a számon mobilparkolási szolgáltatás nem elérhető, valamint arról, hogy ad hoc mobilparkolását a 06 20/30/70 763 számon indíthatja el.

Az autósok az autópályákat az eddig megszokott módokon vehetik igénybe mobilfizetéssel, a mobilparkolás terén azonban számíthatnak változásokra. A legfontosabb változás az lesz, hogy az NMFR elindulásától kezdődően a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. viszonteladójaként minden mobil- és mobilfizetési piaci szolgáltató az ország valamennyi fizetős parkoló-övezetében szolgáltatást nyújthat, a legnépszerűbb SMS-alapú mobilparkolás mellett tehát a jövőben jelentősebb szerephez juthatnak a különféle alkalmazásokat, és termékkapcsolásokat kínáló kisebb, innovatív szolgáltatók is, akik az eddigiekben csak egy-egy kerületben vagy településen lehettek jelen.
 

 

A részletek a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. (www.nemzetimobilfizetes.hu) új honlapján érhetőek el. Az új honlap a tájékoztatás mellett a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. legfontosabb ügyfélkapujaként is funkcionál, amelyen keresztül a regisztrált felhasználók a Társaság mobilparkolási szolgáltatásait is igénybe tudják venni.

A honlap elindulásával párhuzamosan a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. elindította azt a +36 1 989 0000 számon elérhető információs vonalat is, amely segítséget nyújt a mobilparkolást igénybevevők számára.
Ezen felül június 30-tól a +36 36 889 889-es telefonszámon elérhető a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. telefonos ügyfélszolgálata is.

A tervek szerint nem csak a parkolást, hanem más közlekedési közszolgáltatásokat, így a közösségi és távolsági közlekedés menetjegyeit, vasútjegyeket és autópálya matricát is válthatunk majd ennek a rendszernek a segítségével.
Július elsejétől hét piaci szereplő kínálja mobilfizetési szolgáltatását (a Magyar Telekom, a Telenor és Vodafone, az eddig csak néhány településen, illetve budapesti kerületben jelen lévő Mpark és Evopay, továbbá a vadonatúj mobilfizetési innovátor, a Barion). A Nemzeti Mobilfizetési Rendszer július 1-én 98,5%-os készültségű. A közterületi parkolási területek 1,5 %-át kitevő zárttéri parkolók integrálása - tekintettel azok egyedi és egymástól is eltérő műszaki specifikációjára - még folyamatban van.

A parkolás és az e-matrica után a közösségi közlekedés területén még ebben az évben vezetik be az időalapú menetjegyek mobilfizetéses megvásárlásának lehetőségét is.

Bízunk benne, hogy az egységes rendszer kiépítésével megszűnnek azok a panaszok és anomáliák, amelyek pl. abból fakadtak, hogy az autós a parkolójegyet nem a megfelelő szolgáltató automatájában váltotta meg vagy indította el és biztosítható lesz – tévesztés esetén – a szolgáltatók egymás közötti elszámolása, korrekciója. Lehet az már a fantázia birodalma, ha azt is feltételezzük, hogy az új rendszer lehetőséget teremthet arra is, hogy a jogkövető autós, ha véletlenül rossz automatánál, nem a megfelelő díjat fizeti meg, ez is korrigálható lesz külön szankcionálás nélkül.

A Magyar Autóklub ismét kitelepül Alfacitybe

Az Alfa Amore 10 éves jubileuma alkalmából idén az Alfacity új helyszínre, a balatonfüredi SunCitybe költözik, és rengeteg új élményekkel várja a látogatókat.

Az AlfaCity az Alfa Amore hivatalos rendezvénye, Közép-Európa legnagyobb Alfa Romeo találkozója. A rendezvényen megtekinthető lesz az Alfa Romeo összes új modellje és jó néhány az idősebb járművekből is. Mindezen túl bemutatkozik az Alfa 4C illetve a konszern új márkája, a Jeep.

Évről évre egyre több rajongót vonz az AlfaCity, így biztos lehet benne, hogy a SunCityben annyi Alfa Romeo lesz egyszerre, amennyire még nem volt példa. 2010-ben például több mint 1000 Alfa Romeo járt AlfaCityben, de az előző években is legalább 500 Alfa Romeo megfordult a helyszínen.

A programra pedig idén is kitelepül a Magyar Autóklub. Az érdeklődők a standunkon kipróbálhatják, hogy milyen, hogy az, amikor 8-10 km/h-val ütközik a jármű, de kipróbálhatják a részeg, illetve a drogos állapotot imitáló szemüvegeinket is, továbbá részt vehetnek a segélyszolgálati szimulációban is.

A találkozó helyszíne: Balatonfüred, SunCity

Időpontja: 2014. július 5.

További információ: http://www.alfacity.hu/

Közlekedésbiztonsági Nyílt Nap a Magyar Autóklubnál
Idén első alkalommal került megrendezésre a Magyar Autóklub Közlekedésbiztonsági Nyílt Napja, melyen a család minden tagja találhatott magának programot. Voltak vezetéstechnikai tréningek, műszaki szolgáltatások, szimulátorok, részeg szemüvegek, kerékpáros vetélkedők, gyerekprogramok, filmvetítések és tombola is. Nagy népszerűségnek örvendtek továbbá a Sárga Angyalok, melyek között megtalálható volt az öreg Steyr Puch, de a Lada vagy a Trabant is.
   
A Nyílt Nap teljes galériája megtalálható A Sárga Angyal- Magyar Autóklub facebook oldalon.
FIGYELEM !
I S M É T   V I S S Z A É L N E K   A Z  A U T Ó K L U B  N E V É V E L

Több panasz érkezett egyesületünkhöz, miszerint az Autóklubra hivatkozva kaptak felhívást, akciós „vadriasztó”   internetes vásárlására, a <tajekoztatas.ok.11.45_48@jhutchweb.com>  email címről.

Felhívjuk a figyelmet, hogy a megkeresés  nem a Magyar Autóklubtól származik, az egyesület megnevezésével ismeretlenek személyek visszaélnek !

Felhívjuk továbbá a figyelmet arra is, hogy  utánvétes, ismeretlen eladódótól történő vásárlás esetén az esetleges vásárlói panaszok, jótállási igények érvényesítésére nincs mód.

Figyelmükbe ajánljuk a www.autoklub.hu oldalon a  jogi GYIK rovatot, ahol tájékozódhatnak a távollevők közötti szerződéskötés buktatóiról és veszélyeiről.

A Magyar Autóklub a szükséges jogi lépéseket megteszi.

XXIX. Veteránautó Találkozó Gyöngyös

MEGHÍVÓ
Vegyen részt Ön is a Magyar Autóklub Közlekedésbiztonsági Nyílt Napján!
Helyszín: 1043 Budapest, Berda József utca 15.
Díjmentes programjaink és szolgáltatásaink:
  • Vezetéstechnikai tréning:
    Vezetéstechnikai tanpályánkon megtanulhatja, hogyan tarthatja kordában járművét a csúszós, jeges útburkolaton is. A tréningen saját autóval lehet részt venni, előzetes regisztráció után. (A regisztrációs pult a Magyar Autóklub Szolgáltató Központjának bejáratánál lesz felállítva az esemény teljes ideje alatt.)
    A vezetéstechnikai tréningek időtartama 30 perc.
  • Szimulátorok:
    Szimulátoraink segítségével Ön megtapasztalhatja, hogy milyen, ha 8-10 km/h sebességgel ütközik, vagy felborul járműve. Ezen kívül kipróbálhatja részeg, illetve drogos állapotot imitáló szemüvegeinket is. Utóbbi programokat a gyerekek is nagyon kedvelik. A motorral érkezők pedig egy motoros fékhatás mérésen vehetnek részt és hasznos tanácsokat kaphatnak a passzív biztonsági eszközök használatának szükségességéről.
  • Műszaki szolgáltatások:
    Az Ön autója megfelelő műszaki állapotban van?
    Szervizpontunk műszeres fék- és lengéscsillapító vizsgálattal, műszaki átvizsgálással várja Önt. A Magneti Marelli szakemberei továbbá akkumulátor és töltéskör diagnosztikával, valamint kedvezményes akkumulátor és menetfény vásárlási lehetőségekkel várják Önt és autóját. A program előzetes regisztrációhoz kötött. (A regisztrációs pult a Magyar Autóklub Szolgáltató Központjának bejáratánál lesz felállítva az esemény teljes ideje alatt.)
  • Gyerekprogramok:
    Fontosnak tartjuk, hogy már a fiatalabb korosztályt is a helyes közlekedésre oktassuk. A gyerekek kerékpáros pályáinkon játszva tanulhatják meg a KRESZ alapjait, „Fékezd magad!” programunkban pedig ők fékezik le a járművet, megtanulva ezzel a féktávolság fogalmát, illetve azt, hogy soha ne szaladjanak ki felelőtlenül az úttestre. Az egészen piciket arcfestő és aszfaltrajzolás, színezés lehetősége várja.
  • Vetélkedők, értékes nyeremények:
    Ha ellátogat hozzánk, a regisztrációnál kap egy tombolát, mellyel a nap végén értékes nyereményeket zsebelhet be. A gyerekeknek pedig kerékpáros vetélkedőket és rajzversenyt szervezünk. A rajzverseny egész napos. A pályaművek témája a biztonságos közlekedés lesz. Az eseményvégén az összes művet kiállítjuk 100 fős konferenciatermünkben. A kerékpáros vetélkedők 11.00, 13.00 és 15.00 órakor kezdődnek. Jelentkezni a helyszínen lehet. A versenyek nyerteseit értékes kerékpáros és autóklubos ajándékcsomagokkal jutalmazzuk.
  • Sárga Angyal kiállítás:
    Tudta Ön, hogy a segélyszolgálat az 50-es évek óta töretlenül segíti a bajba jutott autósokat? Segélyszolgálati állományunkban a Steyr Puch-tól kezdve a Trabantokon át egészen a Daciákig sokféle autó megtalálható volt. Tekintse meg veterán Sárga Angyalainkat, illetve a majd’ 50 éves versenyautónkat!
  • Tagsági akció: Nem utolsó sorban, mivel a rendezvény 22-én vasárnap lesz, ezért minden résztvevőnek 22%-os tagbelépési akcióval kedveskedünk. Amennyiben pedig Ön már klubtagunk, úgy a kedvezményt tovább adhatja szeretteinek. (Részletek a helyszínen.)
  • További programok: gazdaságos közlekedési oktatás, időskori mobilitás, büfé.

Családokat és baráti társaságokat egyaránt szeretettel várunk!

Adja tovább meghívónkat ismerőseinek, segítve ezzel azt a törekvésünket, hogy felhívjuk a figyelmet a közlekedésbiztonság fontosságára!

Köszönjük!

Elindult a Vemoco intelligens autó-szolgáltatás
A Posta Biztosító, a Magyar Autóklub és a Netrisk partneri támogatása mellett a mai napon debütált Magyarországon a VEMOCO intelligens autó-szolgáltatás, amely egyrészt a legújabb modellek funkcionalitásával ruházza fel a forgalomban lévő autók legnagyobb részét, másrészt a hazai piacon eddig egyedi, viselkedés-alapú biztosítások (UBI) előtt is megnyitja a kapukat. Az ötletet nemrégiben az Eurocloud Best Cloud Start-up Idea különdíjával jutalmazták.
Mi az a VEMOCO?  

A VEMOCO egy B2B területen, elsősorban flottamenedzserek által már évek óta sikerrel alkalmazott telematikus eszköz hétköznapi használatra szabott változata. A speciális szenzorokkal és GPS funkciókkal ellátott készülék a jármű ODB-II portjára csatlakozik, a fedélzeti számítógépből kinyert adatokat pedig a mindennapos vezetői igényekre szabott formában, egy okostelefon- illetve egy online alkalmazás segítségével közvetíti a mindenkori sofőr felé. Az elérhető funkciók köre meglehetősen széles, mindenekelőtt azonban a biztonságosabb és költséghatékonyabb vezetési élményt szolgálják a tudatosabb vezetés elősegítésével.

A VEMOCO használatának egyetlen feltétele az ODB-II port megléte, mely az Uniós előírásoknak megfelelően szinte valamennyi 2001 után gyártott autóban megtalálható. A KSH 2013-as adatai szerint hazánkban mintegy 2,7 millió személyautó van forgalomban, melyek átlagéletkora 13 év.

Hozzáadott érték a biztonság

Az ODB-II rendszerhez hasonlóan az Európai Unió újabb vezetésbiztonság növelését megcélzó direktívát léptet életbe pár éven belül. Az úgynevezett eCall rendszerek baleset esetén automatikusan riasztják az illetékes mentőszolgálatokat, továbbá a pontos GPS koordináták révén a helyszínre navigálják azokat. A VEMOCO-nak köszönhetően nem kell új járművet vásárolnia annak, aki részesülni szeretne a szolgáltatás által nyújtott kiemelt biztonságból. A Magyar Autóklubbal együttműködve a VEMOCO 24 órás ügyfélszolgálatot üzemeltet, mely nem pontosan a fenti elveket valósítja meg, ugyanakkor nem csak komolyabb balesetek, hanem akár kisebb, de a továbbhaladást meggátoló meghibásodások esetén is segítséget nyújt. „Sokkal hatékonyabban tudunk teljesíteni, hiszen minden esetben pontosan tudjuk a meghibásodás mibenlétét, tudjuk milyen szerszámot, pótalkatrészt kell az embereinknek magukkal vinniük.” – fogalmazta meg az együttműködés előnyeit Lovas Károly, a Magyar Autóklub főtitkárhelyettese.

A vemoco eszköz egyszerre képviseli az értékvédelmet, életvédelmet, olcsó biztosítást, illetve az üzemeltetési költségek minimalizálását.
Az eszközt a www.vemoco.com oldalon keresztül lehet megvásárolni, a szolgáltatás pedig ezen felül havidíjas.

 


 

<< TOVÁBB A HÍREK, ESEMÉNYEK ARCHÍVUMBA >>