188

Ne felejtse el lecseréltetni nyári gumiját!

Belegondolt már abba, hogy autója csupán 4 tenyérnyi felületen érintkezik az úttesttel? Ezen a pár négyzetcentiméteren, a tapadáson múlik járművünk irányíthatósága, és így áttételesen akár az életünk is. Ne felejtse el idejében lecseréltetni nyári gumiabroncsát télire! 

Ne bízza a szerencsére, vegye saját kezébe Ön és Családja biztonságát! 

Jelentkezzen be mielőbb 29 szervizpontunk bármelyikén! 

 

Abban az esetben, ha komplett (összeszerelt felni és abroncs) kerekeket váltunk, javasolt azok centrírozottságának ellenőrzése is.
A hosszú élettartamú futómű alkatrészek és a biztonságos közlekedés egyik titka ebben is rejlik! A fentiek kiegészítéseként a keréknyomás folyamatos ellenőrzése is ajánlott.

Magyarországon nem kötelező az abroncsok szezonális cseréje, de saját és mások biztonsága érdekében erősen ajánlott!

A nyári abroncs akkor nyújtja a legjobb biztonsági teljesítményt, amikor a napi középhőmérséklet +7°C felett van. A nyári és a téli gumi mind mintázatban, mind anyagösszetételben eltér egymástól, így másképp reagálnak a levegő és az aszfalt hőmérsékletére.

A téli abroncsok nyáron puhábbá, nyúlósabbá válnak és ennek köszönhetően gyorsabban is kopnak. Használatuk veszélyeztetheti a menetstabilitást, kormányzást és fékútnövekedést is eredményezhet.

A nyári gumik tapadnak a meleg aszfalton, a hidegben azonban merevvé válnak, elveszítik a tapadó-képességüket és nem tartják biztonságosan az autónkat az aszfalton.

Az évszakos gumik a használatánál az ideális ha ezeket külön keréktárcsákra szerelik, így a rendszeres le- és felszerelés nem terheli a gumi szerkezetét.

Abban az esetben, ha komplett (összeszerelt felni és abroncs) kerekeket váltunk, javasolt azok centrírozottságának ellenőrzése is. A hosszú élettartamú futómű alkatrészek és a biztonságos közlekedés egyik titka ebben is rejlik! A fentiek kiegészítéseként a keréknyomás folyamatos ellenőrzése is ajánlott.

Ne feledkezzünk meg a szakszerű tárolásról sem. Ma már „gumihotelekben” is tárolhatjuk a lecserélt szetteket, de ha otthon, garázsban, vagy pincében pihentetjük az abroncsokat, van néhány jó tanács, amit érdemes követnünk:

  • - A gumiabroncsok leszerelésekor a kerék helyzetét érdemes megjelölni, pl. krétával az abroncs belső oldalán, vagy futófelületén. Szimmetrikus mintázatoknál jelöljük meg a forgás irányát is (pl JH <- jobb hátsó)
  • - Mielőtt elpakolnánk a leszerelt kerekeket, tisztítsuk meg a szennyeződésektől, sótól, szárítsuk meg és kezeljük őket megfelelő ápolószerekkel!
  • - Tárolás szempontjából fontos, hogy a komplett kerekeket (felni+abroncs) nem állítva, hanem egymásra fektetve (maximum 4db legyen egymáson), esetleg függesztve helyezzük. A leszerelt abroncsokat állítva és időnként forgatva tároljuk helyesen.
  • - Válasszunk száraz, páramentes helyet a tárolásra, ideális a 15-25 Cº fok körüli a hőmérséklet!
  • - Figyeljünk arra, hogy az abroncsok ne érintkezzenek különböző kemikáliákkal, ne érje őket hő, UV-sugárzású mesterséges fény vagy napfény! A legjobb, ha letakarjuk őket egy ponyvával.
  • - A gépjárművek tartós parkoltatása esetén (veterán- vagy hobbiautó, lakóautó, utánfutó stb.), amennyiben a gumiabroncs fent marad, a levegő nyomását 0,5 barral növelni kell, vagy fel kell „bakolni” a járművet.

 

Balesetmentes közlekedést kívánunk!

 

2020.09.01.